استانیاسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

کدام را بخریم ؛ گوشی ارزان کارآمد یا برند!?

کد خبر : 13640

“گوشی های ارزان ” دیگر همانند قبل دستگاه هایی ضعیف با توان کم نیستند. امروز با خرید گوشی های اقتصادی نیز می‌توان هر کاری انجام داد.زیرا  گوشی های با قیمت پایین توانمندتر از همیشه شده‌اند.

به گزارش صبح مشهد، در آینده دیگر خبری از گوشی های موبایل بد نخواهد بود. اکنون به جایی رسیده‌ایم که تمامی دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند عملکرد بسیار مناسبی را ارائه کنند و تقریبا همه مدل‌ها در یک سطح هستند. این تغییر به صورت آهسته و طی چندین سال پدید آمد و اکنون چرخه آن به طور کامل تکمیل شده است. اما این اتفاق چگونه رخ داد؟ اکنون چه بلایی بر سر پرچم‌داران و بازار آن‌ها خواهد آمد؟

کاربران اغلب درباره گوشی های گران قیمت و زیبا صحبت می‌کنند اما در عمل دوست دارند به خاطر صرفه اقتصادی، مدل‌هایی کاربردی و در حد نیازشان بخرند. از آن جایی که دیگر هیچ مدلی بد نیست، می‌توان خیلی راحت از میان انبوه مدل‌های موجود انتخاب کرد.

پیشتر، دستگاه‌های موبایلی وجود داشتند که عملکرد پردازنده‌های آن‌ها ضعیف، دوربین شان بسیار ناکارآمد و نمایشگر آن‌ها بی‌کیفیت بود اما جایگزین شدن تمامی آن‌ها با گوشی های موبایل کاربردی و بدون نقص امروزی، صنعت موبایل را تحت تاثیر قرار داده است.

عامل استقبال کم از گوشی های ارزان چیست؟

یکی از نکاتی که سبب می‌شود کاربران با وجود کاربردی بودن گوشی های ارزان ، همچنان به خرید پرچم داران علاقه نشان بدهند، تبلیغ نکردن شرکت‌های سازنده برای آن‌هاست. واقعیت این است که گوشی خوب و کاربردی جذاب نیست و کاربران را به وجد نمی‌آورد. این دستگاه‌ها تنها برای رفع نیاز کاربران ساخته می شوند و قابل استفاده هستند اما هیچ کاربری از دیدن آن‌ها هیجان‌زده نمی‌شود. این برای فروش و درآمدزایی گوشی‌سازان اتفاق خوبی نیست، چون کاربران فقط برای خرید دستگاهی که از دیدن آن شگفت‌زده می‌شوند، حاضر به پرداخت هر مبلغی هستند.

هم اکنون میلیاردها نفر در سراسر جهان از گوشی های هوشمند استفاده می‌کنند. اغلب این افراد از زمان ظهور گوشی هوشمند، چندین مدل از محصولات مختلف را استفاده کرده‌اند. با وجود این گستردگی، هنوز صدها میلیون نفر در سراسر دنیا وجود دارند که پیشتر تجربه استفاده از گوشی هوشمند را نداشته‌اند. برای این دسته افراد، اکنون بهترین زمان ممکن است.آن‌ها احتمالا به گوشی های ارزان روی خواهند آورد، مدل‌هایی که همگی از سیستم عامل اندروید قدرت می گیرند و به همین دلیل قابلیت‌های نرم افزاری فوق‌العاده‌ای در مقایسه با اولین نسل گوشی های هوشمند دارند.

خرید یک گوشی پرچم دار برای بیشتر کاربران غیر منطقی است!

از آن جایی که امروز گوشی های ارزان قادر هستند تمامی اعمال مورد نیاز کاربران را انجام بدهند، خرید پرچم داران گران قیمت برای بیشتر افراد، دیگر توجیهی نخواهد داشت  وامری غیر منطقی به نظر می رسد و تنها افرادی چند صد دلار برای خریدن یک گوشی پرچمدار هزینه می‌کنند که واقعا از نظر مالی، هیچ محدودیتی برای شان وجود ندارد.اما توجیه منطقی‌تر بودن خرید گوشی های ارزان، برای کاربرانی است که به دنبال یک دستگاه همراه به منظور انجام کارهای روزمره هستند. اما کاربرانی که می‌خواهند یک گوشی موبایل با ویژگی خاص داشته باشند، ناچار باید به پرچم داران گران‌قیمت روی بیاورند.

به عنوان نمونه می‌توان به مدل‌هایی همچون زد تی ای اکسون ام به عنوان اولین گوشی هوشمند تاشوی مدرن، ریزر فون به عنوان یک گوشی مخصوص گیمینگ و دارای نمایشگر منحصربه‌فرد و همچنین ال جی وی ۳۰ به عنوان یک گوشی موبایل مجهز به دوربینی توانمند اشاره کرد. اگر یک کاربر ترجیح می‌دهد گوشی موبایل اش علاوه بر توانایی برای انجام دادن کارهای روزمره، یکی از قابلیت‌های خاص همچون موارد بالا را نیز داشته باشد، باید دست به جیب شود!

سال‌ها قبل اضافه شدن دوربین به گوشی های موبایل امری شگفت‌آور بود اما اکنون پرچم داران اختلافی اساسی با گوشی های ارزان ندارند. به عبارت دیگر، آن‌ها تنها برخی از امکانات همان گوشی های اقتصادی را با کیفیتی بهتر ارائه می‌کنند. به علاوه در هر گوشی موبایل اندرویدی، نرم افزار گوگل پلی استور به صورت پیش‌فرض نصب شده است. پس هر دستگاه دارای این سیستم عامل می‌تواند به صدها میلیون اپلیکیشن دسترسی داشته باشد. بنابراین  انقلاب کنونی پدید آمده باعث شده است تقریبا هر گوشی اندرویدی، کاربردی باشد و از پس نیازهای پایه‌ای و اساسی بر بیاید.

متاسفانه کاربران امروزی، اغلب درگیر تبلیغات هستند و هیچ‌کدام بر اساس نیازشان خرید نمی‌کنند. با این حال کاربرانی وجود دارند که واقعا به نمایشگرهای بزرگ تر و باکیفیت‌تر، دوربین‌های توانمندتر، پردازنده‌های قدرتمندتر و حافظه‌های رم بیشتر نیاز دارند. با فاکتور گرفتن این دسته از کاربران می‌توان با اطمینان گفت امروز گوشی های اقتصادی، جواب گوی نیاز بخش عمده‌ای از کاربران هستند.

اکنون در بازه قیمت زیر یک میلیون تومان می‌توان گوشی های موبایل واقعا توانمند و در بازه زیر ۶۰۰ هزار تومان گوشی های ارزان کارآمد پیدا کرد. پیشنهاد می‌کنیم حتی در صورت نداشتن  مشکل مالی، باز هم بر اساس نیاز خود خرید کنید.اما اگر به عنوان نمونه، واقعا به زیبایی ظاهری گوشی موبایل اهمیت زیادی می‌دهید، می‌توان خرید یک پرچم دار گران قیمت را در این حالت توجیه کرد.

منبع: گجت نیوز

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن