اسلاید شودانش و فناوری

پیوند مجدد عروق کلیه در یک بیماری نادر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد

کد خبر : 48619

رییس تیم پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با تلاش تیم پیوند کلیه این دانشگاه، عمل پیوند مجدد عروق کلیه در یک بیماری نادر در مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی امام رضا(ع) با موفقیت انجام شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمود توکلی افزود: این عمل بر روی یک بیمار جوان مبتلا به بیماری نادر سندروم فندق شکن(nutcracker) که با علائم خون در ادرار، درد در پهلو و واریکوسل مقاوم و پیشرفته سمت چپ به بیمارستان مراجعه کرده بود انجام شد.

وی ادامه داد: در این بیمار که سندرم nutcracker دارد، ورید کلیه از زیر شریان سوپریورمزانتریک، گیر کرده و تحت فشار قرار می گیرد و در نتیجه فشار روی کلیه سمت چپ افزایش پیدا می کند و باعث درد و در موارد پیشرفته تر می تواند منجر به لخته شدن خون در ورید کلیه و حتی در موارد پیشرفته تر باعث پارگی کلیه شود.

او اضافه کرد:این بیماری، جز قطع سیاهرگ کلیه از محل طبیعی خود و انجام پیوند مجدد سیاهرگ کلیه به قسمتی دیگر در بدن، راه درمانی ندارد که با تلاش تیم جراحی کلیه، این عمل با موفقیت انجام شد و بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد.

یک فوق تخصص جراحی پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: در برخی از مواقع که بیماران با درد پهلو مراجعه می‌کنند ممکن است دچار بیماری‌های بسیار نادر باشند که تشخیص آن بسیار مشکل است.

دکتر سلمان سلطانی افزود: در این بیماری بسیار نادر، سیاهرگ کلیه در بین ۲ سرخرگ اصلی بدن به دام می‌افتد و به علت عدم توانایی تخلیه کامل خون از کلیه، باعث دردهای شدید کلیه و خونریزی در ادرار می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن