شهری

تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی در خراسان رضوی افزایش یافت

کد خبر : 48230

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، هفت شهر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز و هفت شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد پهلوان افزود: شهرهای بجستان، بردسکن، خلیل آباد، کاشمر، کلات، کوهسرخ و گناباد در شرایط قرمز و شهرهای تربت حیدریه، خواف، خوشاب، داورزن، رشتخوار، سبزوار و سرخس، در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین هم اکنون شهرهای تایباد، تربت جام، جغتای، جوین، باخرز، ششتمد، گلبهار، چناران، درگز، زاوه، صالح آباد، فریمان، فیروزه، قوچان، مشهد، مه ولات، نیشابور در شرایط زرد و تنها شهر بینالود در شرایط آبی قرار دارد.

به گزارش ایرنا در نقشه رنگ بندی پیشین کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهر مشهد و ۱۴ شهر تایباد، تربت جام، چناران، خواف، خوشاب، رشتخوار، زاوه، سرخس، صالح آباد، فریمان، کلات، مه‌ولات و نیشابور در وضعیت زرد کرونایی،چهار شهر کوهسرخ، باخرز، بجستان و گناباد در وضعیت قرمز کرونایی و شهرهای بردسکن، تربت حیدریه، جغتای، خلیل‌آباد، داورزن، درگز، سبزوار، فیروزه، قوچان و کاشمر نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشتند و وضعیت بقیه شهرهای استان آبی کرونایی بود.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از عموم گروه‌های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی، نسبت به تکمیل و یا دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

پهلوان با بیان این که تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمت رسانی به بیماران در آمادگی کامل است افزود: عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه نمایند و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۰۱ هزار و ۵۳۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۶۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۳ هزار و ۲۸۸ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۲۱۸ هزار و ۷۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

هزار و ۳۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۱۱۷ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۴۴۳ دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۵۵ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۲۱۵ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۷۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن