اجتماعی

هشدار دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام نسبت به بزرگترین خطر قرن بیست و یکم

زمان آن رسیده که تراژدی تاسف‌بار تخریب روزافزون محیط زیست در سطح جهانی، بزرگترین سونامی و خطر قرن بیست و یکم اعلام شود

کد خبر : 48151

حفظ محیط زیست به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار و منشاء حیات همه موجودات کره زمین، اهمیتی فراوان دارد و یکی از مولفه‌های مهم در مجموعه مهارت‌های زندگی آحاد جامعه است. روند جهانی شدن، پیامدهای اجتناب ناپذیری برای ساکنان کره زمین در بر خواهد داشت و به همین دلیل، سازمان ملل متحد برای جلب توجه به حفظ این پدیده حیاتی، روز جهانی محیط زیست را نامگذاری کرده است.

به گزارش صبح مشهد، رئیس سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام طی نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل و سران کشورهای جهان بویژه کشورهای صنعتی با اشاره به تخریب روزافزون محیط زیست در سطح منطقه‌ای و جهانی، بزرگترین سونامی و خطر قرن بیست و یکم را شرایط ناگوار کره زمین اعلام کرد.

علی کهنمویی در گفتگو با خبرنگاران افزود: حفظ محیط زیست به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار و منشاء حیات همه موجودات کره زمین، اهمیتی فراوان دارد و یکی از مولفه‌های مهم در مجموعه مهارت‌های زندگی آحاد جامعه است.

وی ادامه داد: امروز کره خاکی در محاصره انواع آلاینده های صنعتی کشورهای مختلف، به ویژه قدرت‌های جهانی قرار گرفته است و دنیای صنعتی با هدف سود بیشتر به تغییر شیوه‌های زندگی بر مبنای اصل تولید، مصرف و سود، دست یازیده و به ‌طور گسترده و مستمر محیط زیست را با خطر جدی روبرو کرده است.

دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام خروج بزرگترین کشور صنعتی جهان یعنی آمریکا از قرارداد توکیو و بی‌توجهی کشور چین به عنوان بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه‌ای به اصول قرارداد توکیو را خطرناک دانست و ابراز نگرانی کرد تا کنون اقدامی جدی از سوی تصمیم‌گیران جهانی برای مقابله با خطرات محیط زیستی صورت نگرفته است.

کهنمویی تاکید کرد، ناهنجاری های فوق، از دلایل بارزی است که نشان می‌دهد حمایت از محیط زیست توسط کشورهای صنعتی، تنها در سطح کنگره‌های جهانی و سازمان ملل مطرح است.

وی با اشاره به بیانیه ریو پیرامون محیط زیست و توسعه که در ژوئن ۱۹۹۲ در کنفرانس سازمان ملل‌متحد پیرامون محیط زیست و توسعه، در شهر ریودوژانیرو برگزار شد و همچنین «بیانیه کنفرانس سازمان ملل‌متحد پیرامون محیط زیست انسان»، که در تاریخ ۱۶ ژوئن در شهر استکهلم مورد تصویب قرار گرفته اظهار امیدواری کرد، مجامع جهانی با هدف ایجاد یک همکاری جدید از طریق برقراری سطوح نوینی از تشریک مساعی میان دولت‌ها، بخش‌های کلیدی و جوامع و ملتها، با تلاش جهت نیل به توافقات بین‌المللی منافع همگان را محترم شمرده و از یکپارچگی محیط زیست جهان و نظام توسعه حمایت به عمل بیاورند.

علی کهنمویی دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام (  KUNS ) 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن