شهری

نخستین عملیات انتقال و اهدای قلب از تهران به مشهد با موفقیت انجام شد

کد خبر : 47986

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای نخستین بار انتقال قلب اهدایی بیمار مرگ مغزی از تهران به مشهد انجام و قلب اهدایی در این شهر به مردی ۴۲ ساله پیوند شد.

به گزارش صبح مشهد، دکتر ابراهیم خالقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به این که بیشترین گیرندگان قلب بدحال برای دریافت این عضو به تهران مراجعه می کنند و در نوبت قرار می‌گیرند به همین دلیل تهران، بیماران بدحال نیازمند قلب بیشتری دارد از این رو بیشترین ارسال عضو قلب از سایر استان‌ها به ویژه مشهد به تهران صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار اما عملیات انتقال قلب برعکس شد و با توجه به این که از چند روز گذشته برای دریافت قلب یک بیمار نیازمند بدحال در مشهد مکاتبات صورت گرفته بود دیروز قلب یک جوان ۳۱ ساله که در تهران دچار سکته مغزی شده بود با اورژانس هوایی از تهران به مشهد منتقل شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عمل برداشت قلب دیروز چهارشنبه ساعت ۱۲ ظهر در بیمارستان رسول اکرم(ص) تهران انجام و سپس با هماهنگی های انجام شده ساعت ۱۴ به فرودگاه مشهد ارسال شد.

وی اضافه کرد: قلب اهدایی بلافاصله از طریق مسیر سبزی که در نظر گرفته شد بود از فرودگاه مشهد به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل و عمل پیوند انجام شد و هم اکنون گیرنده قلب در بخش آی. سی. یوی بیمارستان امام رضا(ع) بستری و تحت مراقبت‌های ویژه است.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این عمل پیوند پنجمین عمل پیوند قلب در سال ۱۴۰۱ و نود و هشتمین عمل پیوند قلب صورت گرفته در این مجموعه است.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن