پایتخت فرهنگ اسلامی

نمایشگاه آثار خوشنویسی «گلاب اشک» در نگارخانه موزه آستان قدس رضوی افتتاح شد

کد خبر : 47922

نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد علی اکبر رضوانی با عنوان «گلاب اشک» به مناسبت ماه محرم و ایام شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در نگارخانه موزه مرکزی آستان قدس رضوی گشایش یافت.

به گزارش صبح مشهد به نقل از گنجینه رضوی، علی‌اکبر رضوانی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با معرفی کارنامه هنری ۳۰ ساله خود، متون خطاطی شده را به مناسبت روز بزرگداشت شاعر مرثیه سرای سده ۱۰ ق کمال‌الدین علی محتشم کاشانی، منتخبی از اشعار وی عنوان کرد که محتوایی چون دلاوری‌های حضرت عباس(ع)، علی‌اکبر(ع) و علی‌اصغر(ع) را در بردارد.

در این نمایشگاه ۴۸ اثر از این هنرمند خطاط در قالب خط شکسته نستعلیق به نمایش گذاشته شده است که توسط فاطمه رضوانی؛ هنرمند تذهیب کار، به هنر تذهیب آراسته شده است.

از آثار هنر خوشنویسی استاد علی اکبر رضوانی تاکنون ۴ نمایشگاه با محوریت محرم، عاشورا و اربعین در نگارخانه موزه مرکزی به نمایش درآمده است.

این هنرمند در نمایشگاه‌های گروهی متعددی در عرصه ملی و بین‌المللی شرکت داشته و آثار وی تا کنون طی ۳۲ نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور به نمایش در آمده است.

نمایشگاه آثار خوشنویسی شکسته نستعلیق استاد علی‌اکبر رضوانی در محل نگارخانه موزه رضوی واقع در صحن کوثر از ۸ الی ۲۰ مرداد ماه برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن