دانش و فناوری

۵ آموزشگاه متخلف در مشهد مقدس تعطیل شد/ ۶۰۰ مرکز آموزش آزاد فعال داریم

کد خبر : 47850

مدیرکل آموزش فنی و‌حرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ آموزشگاه آزاد در مشهد مقدس گفت: تاکنون ۵ آموزشگاه متخلف تعطیل شده است.

به گزارش صبح مشهد، افشین رحیمی در نشست خبری هفته ملی مهارت اظهارداشت: سال جاری  همزمان با هفته دولت اولین مرکز مهارتی ویژه بانوان در حاشیه شهر مشهد با همکاری شهردای و خیرین درمساحتی بالغ بر پنج هزار متر مربع راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: این مرکز در شهرک شهید رجایی قرار دارد و شامل ۲۲ کارگاه آموزشی با ظرفیت بالغ بر ۱ میلیون نفر ساعت آموزش است؛در حال حاضر ۸٫۵ میلیارد تومان تجهیزات برای این مرکز خریداری شده است.

وی با بیان این مطلب که  تاکنون ۲۷۹ روستا را پوشش مهارتی داده‌ایم گفت: آموزش‌های مهارتی در ۸۱۱ زیر شاخه فنی و استاندارد به علاقه‌مندان و مهارت‌آموزان درسطح استان ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان این مطلب که  تا کنون ۵ آموزشگاه متخلف در سطح شهر تعطیل شده است عنوان کرد: در سطح شهر مشهدمقدس  ۶۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای داریم که در سال ۲ بار بازدید به صورت سیستماتیک داریم. در صورتیکه یک هنرجو از آموزشگاهی شکایت داشته باشد بازرسان به همراه ماموران اداره اماکن به آموزشگاه سر میزنند و شکایت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رحیمی خاطرنشان‌کرد: از سال جاری هر سال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و نوسازی آموزشگاه‌های فنی دولتی در استان هزینه خواهد شد که تحول بزرگی است؛ این میزان اختصاص اعتبار در حالی صورت گرفت که حداکثر سالانه ۴ میلیارد تومان اعتبار در این بخش نبار داشتیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن