اسلاید شوشهری

از توزیع ۸۵ هزار بسته معیشتی تا اعزام ۹۰ تیم جهادی به مناطق حاشیه شهری خراسان رضوی

کد خبر : 49678

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی، گفت: ۸۵۰۰۰ بسته معیشتی در بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع می‌شود، همچنین ۹۰ تیم جهادی در این هفته در مناطقه حاشیه شهر و روستاهای کم برخوردار خراسان رضوی به مردم خدمت‌رسانی می‌پردازند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، سردار علی اکبر افراسیابی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: یاد شهدای امنیت به خصوص شهید دوست محمدی و براتی که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم و امیدواریم مورد شفاعت سرور و سالار شهیدان قرار گیرند.

وی ابراز کرد: هفته بسیج یادآور بزرگ‌مردی‌ها، اخلاص و از خودگذشتگی افرادی است که خدمت‌گذار و دلسوز مردم هستند و جامعه باید قدردان زحمات و خدمات بسیج باشد، چرا که خدمات بسیاری انجام داده و یادگاری است که از امام خمینی(ره) برای ملت ایران به ودیعه گذاشته شده است‌.

افراسیابی با اشاره به اینکه بسیج در تمام صحنه‌ها حضور فعال داشته است، گفت: بسیج خدمتگذار و آینه خدمت خالصانه به مردم است؛ بسیج در بحران‌ها حضور داشته و همراه، همدرد و همنشین مردم آسیب‌دیده بوده و این موضوع را به عینه شاهد بودیم.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج خراسان رضوی بیان کرد: برنامه‌های هفته بسیج را با هدف تقدیر و تشکر از بسیجیان برگزار می‌کنیم، کسانی که جانشان را در کف اخلاص گذاشتند و در جنگ ترکیبی دشمن برای کمک به مردم سینه سپر کردند و همچون شهید براتی که جان خود را در راه امنیت کشور فدا کرد و به عنوان فرد فعال بسیجی از اول ناامنی‌ها حضور داشته است.

افراسیابی ابراز کرد: روزشمار هفته بسیج از یکشنبه ۲۹ آبان با نام بسیج سازندگی و پیشرفت آغاز می‌شود. در حوزه خدمت‌رسانی بسیج اقداماتی چون آبرسانی، لایروبی قنوات، ساخت خانه‌های معسر، آبرسانی مناطق محروم‌ و جاده‌سازی را انجام داده است.

وی گفت: در حوزه سازندگی و اشتغال‌زایی حضور چشمگیر داشتیم و ۱۰۰۰ چرخ خیاطی در اختیار استان و مشهد قرار گرفته تا نیاز به درآمدزایی برطرف شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) عنوان کرد: ۳۰ آبان‌ماه دومین روز به نام بسیج مسجدمحوری و جامعه اسلامی نام‌گذاری شده که در بیش از ۴۰۰ منطقه، محله اسلامی یا مدینه فاضله پیاده می‌شود تا به معنای واقعی کشور اسلامی محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: روزهای اول و دوم آذرماه بسیج نوآوری و جهاد فاطمی و بسیج مردم‌سالاری و ایران قوی و مستقل نام‌گذاری شده است و اقدامات ۵۰۰ گروه جهادی در موضوعات مختلف در سطح استان به نمایش گذاشته می‌شود.

افراسیابی ابراز کرد: پنجشنبه سوم آذر بسیج مظهر جهاد و شهادت نام‌گذاری شده که بسیجیان با حضور در مزار شهدا، عهد و پیمان مجددد با رهبر انقلاب شهدا خواهند بست.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: بسیج ایمان و تربیت اسلامی عنوان پنجمین روز از هفته بسیج است. اگر بسیجیان ایمان نداشته باشند، این چنین خدمت صادقانه انجام نمی‌دهند در این روز حضور حلقه‌های صالحین بسیج را در میقات‌های نماز جمعه خواهیم داشت.

وی افزود: شنبه پنجم آذرماه روز بسیج مقاومت و اقتدار ملی است و در این روز نمایش حضور بسیج در صحنه‌های مختلف را شاهد هستیم‌.

افراسیابی ابراز کرد: ششم آذرماه طرح‌های گرافیکی بسیج در معرض نمایش مخاطبان قرار می‌گیرد، همچنین دیدار با ائمه‌ جمعه سراسر استان و برگزاری مراسم افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی در مجتمع آیه‌ها از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی در پایان برگزاری همایش جهادگران علم و فناوری بسیج که در حمایت از دانش‌بنیان صورت گرفته، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری بسیج با حضور نخبگان، افتتاح جشنواره شعر ایران زمین توسط بسیج دانش‌آموزی، توزیع ۸۵۰۰ بسته معیشتی، برگزاری مراسم تجلیل از بسیجیان پیشکسوت، اعزام ۹۰ تیم جهادی و دیدار از خانواده شهدای بسیج دوران اغتشاش را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن