اجتماعی

نقش مافیاهای قدرت و ثروت را نمی‌توان نادیده گرفت/ امروز نوبت جراحی و اصلاح نظام اقتصادی است

کد خبر : 47756

دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی گفت: نوبت جراحی و اصلاح نظام اقتصادی است که سالهاست کمر اقتصاد کشور را خم کرده اگر چه چند ماه سختی خواهیم داشت ولی با عبور از این چالش نوید آرامش و بهبود وضع زندگی مردم می رود و اقتصاد مسیر صعودی را طی خواهد کرد.

به گزارش صبح مشهد، حمیدرضا ترقی در جمع اردوی دانشجویان دختر استان‌های گیلان‌، گلستان، مازندران، البرز، مرکزی، قزوین وقم درمشهد اظهارداشت: امید وارم در کنار مضجع شریف رضوی بهره کافی را از فضای معنوی آن برای رشد و تعالی خودتان استفاده کنید؛ اینجا درگاهی است که کسی دست خالی برنمی گردد، بارگاه امام هشتم (ع) امید بخش و نیروبخش برای زائرین است .

وی با بیان این مطلب که موضوع سخن رسالت و وظیفه نسل جوان در گام دوم انقلاب اسلامی است افزود: درگام اول با دادن ۲۰۰ هزار شهید بعضی اهداف انقلاب سلامی محقق شد و از مشکلات و بحرانهای عظیمی عبور کردیم ولی برای دست یابی به آرمانهای دراز مدت انقلاب که بطور طبیعی در یک نسل دست یافتنی نیست باید نسل جدید راه نسل های گذشته را دنیال کنند تا به اهداف انقلاب برسیم .

دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی تصریح کرد:حرکت هرانقلابی تارسیدن به هدف نهائی مرحله به مرحله است ؛ درهر مرحله ما با ریزشها و رویشها روبرو هستیم و درهرمرحله باید باتزریق نیروهای تازه نفس و سوخت گیری حرکت بسوی قله اهداف را ادامه داد.

ترقی با بیان اینکه اشتباه است که بعضی افراد عجول هدف نهایی را در نیمه راه مطالبه می‌کنند و هنوز تا قله فاصله دارند می‌گویند چرا آرزوها و اهداف قله مثل ( عدالت، صداقت ، عدم تبعیض، آسایش، رفاه ، سبک زندگی اسلامی،فقدان فساد،برادری ، مساوات،اخلاق،عفت و پاکدامنی، پیشرفت و….) الان تحقق نیافته ؛ چون این ارزش‌ها و اهداف در قله بدست می آید نه در نیمه راه بنابر این مراحل جامعه سازی اسلامی و دولت سازی اسلامی را باید درگام دوم با همت نسل جدید بدست آوریم.

دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: درچنین شرایطی وظائف و مسئولیت نسل جوان بسیار حساس و تعیین کننده است و باید خودرا بسازد تا بتواند شانه اش را زیر بار انقلاب بدهد؛ ایفای نقش جوانان در ساختن آینده و مراحل گام دوم مستلزم خودسازی جوانان از ابعاد اعتقادی و ایمانی و علمی و کارآمدیست .
وی با بیان اینکه خودسازی نیازمند ابزار است گفت: استفاده از تجربه نسل قبل،شناسایی چالش‌های مسیر و ارائه راهکارهای لازم، تقویت انگیزه و ایمان لازم، بدست آوردن علم و دانش کار و حرکت در شرایط پیچیده کنونی، تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر مشکلات، تعمیق بخشیدن و تبعیت از ولایت و رهبری و قافله سالار انقلاب از جمله ابزارهای خودسازی ست.

ترقی با بیان اینکه امروز رهبری انقلاب اسلامی ما آگاه ترین و مدبر ترین و هوشیار ترین و مقتدر ترین رهبر در دنیای کنونی است عنوان کرد:این نعمت از ابعاد علمی و تقوائی،آگاهی، آینده نگری،مدیریت و دشمن شناسی، نعمتی بی نظیر است که در طی سال‌های رهبری به کمالاتی دست یافته که هنوز خیلی از مردم ما ایشان را نمی شناسند.

دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی با بیان ایا مطلب که نسل جوان بدون شناخت اهداف و برنامه های دشمن نمی‌تواند راه آینده را باسلامتی و موفقیت طی کند خاطرنشان کرد: در بین این نسل جدید زنان و دختران از نقش بسیار حساس تری برخوردارند چون منشاء تربیت نسل تراز انقلابند؛چون سبک زندگی اسلامی بوسیله آنها پیاده می‌شود و سنگر مقاوم در برابر تهاجم فرهنگی غرب و دشمن هستند و باسلاح حجاب و عفت میتوانند به سلامت اخلاقی جامعه کمک کنند و از طرفی مربی استوره ها و استعدادهای درخشان و نخبه های موثر در جامعه اند .لذا شما دختران دانشجو که آینده سازان جامعه هستید در جامعه سازی اسلامی و جامعه پذیری نسل جوان بزرکترین و اثر بخش ترین نقش را بدوش خواهید داشت .

وی با طرح این سوال که مدتهاست امربه معروف و نهی از منکر خصوصا در مورد حجاب صورت میگیرد چرا روشها و شیوه های انجام شده نتیجه نداده و گاهی به برخورد خشن منجر شده است گفت:حفظ حجاب برای هر مسلمانی واجب اعتقادی است و باید بعنوان شاخصه ایمان ،حجاب را رعایت کند، درجامعه اسلامی حجاب از ارزش‌هائی است که باید فرا گیر شود چون یکی از نمادهای اسلامیت است .

ترقی ادامه داد: رعایت حجاب تبدیل به قانون شده بنابر این علاوه بر یک تکلیف دینی یک وظیفه قانونی مثل رعایت چراغ قرمزو قوانین دیگر است، با نوجه به اینکه بی حجابی دروازه ورود جامعه به فساد و ناامنی اخلاقی است و مانع تعالی معنوی جامعه می‌شود و آسیب‌های اجتماعی را دامن میزند لذا هم دشمن روی آن برنامه ریزی کرده هم نظام باید برای جلوگیری از آسیبها برنامه داشته باشد.نباید برخود قانونی با بی حجابی های سازمان یافته را به همه اقدامات امربه معروف تعمیم داد و همه را زیر سوال برد؛ البته حکومت میتواند برای ارائه خدمات به مردم اگر دید عدم رعایت حجاب به حقوق دیگر افراد جامعه لطمه میزند که میزند برای ارائه خدمت شرط رعایت حجاب بگذارد؛ مثل شرط کارت ملی؛ چطور بانک به کسی که کارت ملی ندارد خدمات نمی دهد.

دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود اظها داشت:اقتصاد مقاومتی از جمله سیاست‌هایی بود که اگر دولت‌های قبل آنرا اجرا می‌کردند ما امروز دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی نبودیم با عمل به این سیاست‌ها در عمده نیازهای کشور خود کفا شده بودیم و وابسته به خارج نبودیم و از تحریم‌ها تاثیر نمی پذیرفتیم . لذا علت عدم اجرای این سیاستها عدم اعتقاد دولتها به این سیاستها و اجرای غلط و ناقص آن و داشتن روحیه وابستگی به بیرون و وجود مافیاهای ثروت در سیستم اقتصادی کشور است.

وی اذعان کرد: دولت سیزدهم اولویت اول رامهار کرونا و صیانت از جان مردم و غلبه بر عوارض اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا قرار داد ۱۵۰ میلیون واکسن وارد کرد و واکسن داخلی را به تولید رساند و مردم را واکسینه کرد تا تعداد تلفات را از ۷۰۰ مورد درروز به صفر رساند؛ به اقشار ضعیف صدمه دیده از کرونا کمک هزینه پرداخت کرد و رونق را به بازار و نشاط را به مردم بعد از دوسال درخانه ماندن برگرداند. ذخایر کالاهای اساسی را به حد قابل قبولی رساند و گمرک هارا تخلیه کرد ویارانه ها را از ۴۵ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش داد و همزمان روابط با همسایگان را بهبود و تجارت با آنها را چند برابر کرد .

ترقی گفت: دوات سیزدهم راههای دورزدن تحریمها را پیدا کرد و به موازات خنثی کردن تحریمها باپیمانهای منطقه ای شانگهای و اکو و بریکس متصل شد وبا چین و روسیه قرار دادهای اقتصادی و سیاسی و امنیتی ۲۰ و ۲۵ ساله بست تا تحریمها را بی اثر کند اکنون نوبت جراحی و اصلاح نظام اقتصادی است که سالهاست کمر اقتصاد کشور را خم کرده اگر چه چند ماه سختی خواهیم داشت ولی با عبور از این چالش نوید آرامش و بهبود وضع زندگی مردم می رود و اقتصاد مسیر صعودی را طی خواهد کرد دراین حرکت نمی توان نقش مافیاهای قدرت و ثروت و کارشکنی عوامل مشغول بکار از دولت قبلی و برسرکار بودن عوامل وضع موجود را نمیتوان نادیده گرفت .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن