اسلاید شواقتصادی

بخشودگی سود و جرایم تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی به کشاوزران خسارت دیده تمدید شد

کد خبر : 44844

معاون وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: بخشودگی سود و جرایم تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی به کشاوزران خسارت دیده که سال گذشته اعلام شده بود، برای امسال نیز تمدید شد.

به گزارش صبح مشهد، سید مجتبی مدنی بجستانی افزود:سال گذشته با توجه به خسارات وارده به بخش کشاورزی و درراستای اجرای مفاد بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور در سال گذشته برای مشمولان بدهکاری که سررسید بدهی آنها در بازه زمانی اول مهر ماه ۱۳۹۶ تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ قرار داشت مشمول بخشودگی سود، جرائم و امهال اصل تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه شدند.

وی با بیان اینکه امسال با تمدید این بخشودگی سررسیدهای سال ۱۴۰۰ مشمول این بخشودگی میشوند، اظهار کرد: از جمله تفاوت اعمال این بخشودگی در تمدید اعلام شده این است که در سال گذشته کشاورزان خسارت دیده از کلیه حوادث غیرمترقبه از جمله خشکسالی، سیل، برف، تگرگ، سرمازدگی، زلزله، آفات همه گیر گیاهی ودامی و غیره که نسبت به تسویه بدهی خود تا موعدهای اعلامی اقدام نکرده بودند، بخشوده و الباقی بدهی آنها امهال میشد اما امسال صرفا خسارت دیدگان خشکسالی مشمول میشوند.

وی با بیان اینکه اعتبارات در این زمینه محدود است گفت: البته کلیه کشاورزانی که از بخشودگی پارسال بهرهمند شدند، امسال نیز میتوانند با اقدام دوباره از این مورد برخوردار شوند.

معاون وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد:اعتبارات این بخش برای سال ۱۴۰۰ در کل کشور ۲۰ هزار میلیارد ریال است که علی الحساب ۲۸۰ میلیارد ریال به این استان تخصیص داده شده است.

مدنی گفت: کل اعتبارات بخشودگی برای سال گذشته و سالجاری تا الان به استان ۲ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال است که ۲ هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال آن استفاده شده و مانده اعتبارات ۴۰۳ میلیارد ریال است.

وی اظهارکرد:امهال تسهیلات مشمولان این دستورالعمل، براساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار درحال حاضر ۱۸ درصد و به مدت سه سال برای امسال است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن