اسلاید شوستون اصلیهویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامی

هویت تاریخ پزشکی خراسان احیا شود

کد خبر : 2358

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: ما باید هویت اصلی تاریخ پزشکی خود را نشان دهیم و به دنبال واردات دانش پزشکی نباشیم.

به گزارش صبح مشهد ، عباس شیخ الاسلامی ظهر چهارشنبه، در همایش ملی تاریخ پزشکی در تمدن اسلام و ایران که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد، اظهارکرد: تاریخ نشان دهنده هویت ملت ها است و اگر ملتی به تاریخ عمومی و اختصاصی خود احاطه نداشته باشد نمی‌تواند پیشرفت کند.

وی تأکید کرد:تمدن تاریخی ایران و اسلام که دارای هویت با پیشینه‌ای طولانی است، نیاز دارد این هویت و تاریخ را به جامعه به ویژه جوانان بیشتر معرفی کند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد مشهد با تأکید بر حفظ این تاریخ عظیم افزود: بسیاری از کشورهای جدید که تاریخی ندارند به دنبال آن هستند تا هویتی برای خود ایجاد کنند در حالی که ما با چنین تاریخ غنی هیچگونه برنامه ای جهت انتقال آن به نسل های بعدی نداریم.

شیخ‌الاسلامی با انتقاد از جنبه وارداتی دانش پزشکی، اظهار کرد: ما باید هویت اصلی تاریخ پزشکی خود را نشان دهیم و به دنبال واردات دانش پزشکی نباشیم.

وی تاریخ پزشکی را علمی میان رشته‌ای دانست و اضافه کرد: علم بدنه واحدی است که باید به همه ابعاد توجه ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ادامه داد:معرفی تاریخ پزشکی خراسان به جوانان به ویژه دانشجویان تاریخ و پزشکی را امری ضروری است.

وی برگزاری این همایش را گام بزرگ در جهت بازشناسی تاریخ پزشکی عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم در راستای بازشناسی تاریخ پزشکی گامی اثرگذار برداریم باید آن را از تاریخ بیرون بکشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد افزود: همایش ملی تاریخ پزشکی در تمدن اسلام و ایران به همت شورای عالی فرهنگی کشور و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایران برگزار شده  تا بستر لازم برای تبادل اطلاعات بیشتر میان اساتید تاریخ و پزشکی ایجاد شود.

این همایش با همکاری شورای عالی فرهنگی کشور، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران، مرکز اسناد آستان قدس رضوی، دانشگاه آزاد مشهد و دانشکده طب سنتی مشهد به مدت دو روز در مشهد برگزار می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن