اخبار مهماسلاید شو

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در نشست خبری بزرگداشت هفته قوه قضائیه مطرح کرد:

محدودیت های مالی مانع صفر شدن جمع آوری معتادان متجاهر است/ مسئولین جدیت بیشتری نشان دهند

کد خبر : 47317

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به گلایه‌های مردم از سرقت‌های مسلحانه، گفت: با رسیدگی‌های انجام شده می‌توانیم بگوییم که در استان سرقت مسلحانه به آن شکلی که در گذشته از طلافروشی‌ها و بانک‌ها انجام می‌شد، دیگر وجود ندارد.

به گزارش صبح مشهد، غلامعلی صادقی ظهر امروز در نشست خبری بزرگداشت هفته قوه قضائیه که در دادگستری کل خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ماموریت دستگاه‌ قضایی بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی همان ماموریت‌های هفتگانه‌ای است که در سند تحول تشریح شده است. آنچه که در سال گذشته و سال جاری به عنوان سیاست مورد تاکید رئیس قوه قضاییه می‌باشد، این است که دولت و دستگاه اجرایی نسبت به امر تولید، صنعت، اشتغال و بخش خصوصی حمایت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: در سال گذشته همکاران ما، روسای دادگستری، دادستان‌ و معاونین و کارشناسان بازدیدهای متعدد و مکرری را از شهرک‌های صنعتی داشتند و ما به مجموعه‌های فعال اقتصادی اعلام کردیم که اگر مشکلی دارند و به هر دلیلی سازمان و اداره مربوطه پاسخگو نیست، مشکلات را به دادگستری منعکس کنند تا ما با پیگیری ویژه آن مشکل را حل کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بررسی‌های ما حکایت از این دارد که حضور روسای دادگستری در شهرک‌های صنعتی و تولیدی توانسته است بخش زیادی از مشکلات آن‌ها را حل کند. این تاکید را در سال آینده نیز داریم و با توجه به بحث تعدیل نرخ‌ها و اصلاح نظام یارانه‌ها، باید در حوزه اشتغال و اقتصاد، همه به خصوص دستگاه اجرایی میدان‌داری بیشتری داشته باشند.

صادقی با اشاره به گلایه‌های مردم از سرقت‌های مسلحانه، عنوان کرد: با رسیدگی‌های انجام شده می‌توانیم بگوییم که در استان سرقت مسلحانه به آن شکلی که در گذشته از طلافروشی‌ها و بانک‌ها انجام می‌شد، اکنون دیگر وجود ندارد. این پدیده دیگه تکرار نشد و امیدواریم این روال ادامه پیدا کند. سرقت‌های عادی که با آزار و اذیت مجنی‌علیه و مال‌باخته همراه هستند، از سمت معتادان متجاهر است. در یک فاصله زمانی تعداد قابل توجهی از این معتادان از شهر مشهد و تعدادی از شهرهای بزرگتر جمع آوری شد، اما به دلیل محدودیت‌های مالی جمع‌آوری به صفر نرسید.

وی تصریح کرد: در رابطه با جمع‌آوری معتادان متجاهر، تا جایی که مربوط به همکاران ما در دادسراها می‌شود و به دستور قاضی صورت می‌گیرد، محدودیتی نداریم؛ چرا که مردم بابت این قضیه گلایه‌مند هستند و این افراد نیز مرتکب رفتارهای مجرمانه می‌شوند.

رئیس دادگستری خراسان رضوی اضافه کرد: در رابطه با دستورات جمع‌آوری این افراد خطرناک، هرچه از دست ما برمی‌آمده انجام دادیم. همچنین برای تهیه فضا و تامین بودجه پیگیری‌ها و مکاتباتی را داشتیم. در این رابطه همکاری‌ها در سطح خوبی قرار دارد و استانداری و شهرداری پای کار اند. امیدواریم با جدیت بیشتری مسئولین مربوطه پای کار بیایند و در روزهای آینده بتوانیم این افرادی که در سطح شهر موجب رفتارهای مجرمانه می‌شوند را جمع‌آوری کنیم.

صادقی بیان کرد: در بحث یارانه‌ها با نجابت مردم و با هماهنگی خوبی که در استان داشتیم در استان هیچ مشکل خاصی به وجود نیامد. مردم نجابت نشان دادند و صبوری کردند و با این رفتار به دولت اعلام کردند که شما سیاست‌هایی که در پیش گرفتید را با جرات ادامه دهید و از طرف دیگر منافع و مشکلاتی که مردم در اجرای این طرح با آن مواجه می‌شوند را هم مد نظر داشته باشید. از این جهت جای تقدیر و تشکر دارد و ما در استان مشکل خاصی در رابطه با این امر نداشتیم.

صادقی در ارتباط با اراذل و اوباشی که در برخی از استان‌ها حرکاتی داشتند و موجب ناامنی و نگرانی شدند، بیان کرد: از سال‌های گذشته هم پلیس و هم مجموعه‌های اطلاعاتی و امنیتی برای شناسایی این افراد، کنترل و بازگردان آن‌ها به جامعه برنامه خوبی را اجرا کردند که این برنامه‌ها به مرکز منعکس شد و در خیلی از این موارد استان‌های دیگر هم از آن الگوگیری کردند. بنابراین از بابت این افراد دیگر نگرانی وجود ندارد و تعداد زیادی از این افراد به زندگی عادی برگشتند و مشغول فعالیت و کسب و کار هستند.

وی در رابطه با وضعیت پرونده پدیده گفت: بنای ما بر این بود که شرکت در مسیر قانونی قرار گیرد که با صدور رأی و تعیین تکلیف متهمین و سهام و اموال این بستر آماده شد و هیات عمومی تشکیل و هیات مدیره انتخاب شد. اعضای دومین هیات را نیز در چند وقت پیش انتخاب کردند. در این قسمت بنا نداریم که دخالتی کنیم و اگر جایی حمایتی لازم باشد انجام می‌دهیم. در همین حال هم هیات‌مدیره‌ها مثل هر شرکت دیگری باید طبق مقررات عمل کنند و منافع سهامدار را در نظر گیرند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حکم متهمین صادر شده است و برای تحمل کیفر اعزام شدند. اما شرکت اعلام کرد اگر امکانش باشد این محکومان برای همکاری در اختیار آن‌ها قرار بگیرند تا بتوان از ظرفیت و اطلاعات آنان استفاده کرد. بنابراین دادگستری تا این مرحله حمایت کرده است که اگر فرد یا افرادی در زندان باشند، با اذنی که از مسئولان قوه قضائیه دریافت کردیم، برای اینکه شرکت حمایت شود، توانستیم این افراد را در اختیار این شرکت قرار دهیم تا استفاده کنند. طبق گزارشاتی که از این شرکت‌ها دریافت کردیم، از ظرفیت‌های این افراد استفاده شده است و ما بنا بر تسامح داریم تا شرکت با مشکلی مواجه نباشد.

تشریح آخرین وضعیت پرونده بازی ایران- لبنان

همچنین محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست در خصوص پرونده بازی ایران-لبنان در مشهد بیان کرد: بعد از حادثه بلافاصله رسیدگی را در دستورکار قرار دادیم. به صورت فراگیر تمام ابعاد موضوع را مورد بررسی قرار دادیم و گزارش کاملی به دادستانی کل کشور فرستادیم. از آنجایی که قسمت‌هایی از گزارش دلالت بر رفتار مجرمانه داشت، دادستانی دستور رسیدگی و ماموریت به پرونده را دادند.

وی ادامه داد: در حال حاضر این پرونده در شعبه بازپرس ویژه در حال رسیدگی است و هنوز به انتها نرسیده است. بنابراین ما گزارش اولیه را داده‌ایم و هرکدام از افراد باید مراجعه و از خود دفاع کنند. بنابراین پرونده در شرف بازپرسی و تحت رسیدگی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن