پایتخت فرهنگ اسلامی

اجتماع عزادرای حسینی در مشهد

کد خبر : 53871

مشهدالرضا(ع) در عزای سیدالشهدا امروز خون می‌گرید و عزاداران و هیئت‌های مذهبی از اولین ساعات روز در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای سیدالشهدا (ع) و یارانش عزاداری می‌کنند.

به گزارش صبح مشهد، از نخستین ساعات امروز مصادف با روز دهم محرم الحرام برابر با عاشورای حسینی مشهد غرق در ماتم سید و سالار شهیدان است و عزاداران و هیئت‌های مذهبی در خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی به سوگ نشستند.

حرم مطهر امام رضا (ع) در روز عاشورای حسینی مملو از عزاداران حسینی (ع) است و سیل مشتاقان این امام همام همراه با دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی از شهر‌های مختلف به مشهد آمده‌اند و در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی مشغول عزاداری برای سالار شهیدان امام حسین (ع) و یارانشان هستند.

خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی نیز مملو از هیئت‌های عزاداری است که از شهرها و استان‌های مختلف آمده‌اند تا شهادت سالار شهیدان را به امام رضا(ع) تسلیت بگویند.هیئت‌های عزاداری از شهرهای مختلف کشور با گویش ها و سبک‌های عزاداری مختلف از کرد، لر، ترک، اصفهان، مازندران، فارس، خوزستان، اردبیل و آذربایجان از همه جا آمده‌اند و اجتماع بزرگ عزاداران حسینی را در شهر مشهد تشکیل داده‌اند.

امروز، روز عاشورا، همه خیابان‌های مشهد الرضا (ع) همرنگ زائران سیاه‌پوشی است که بر مظلومیت حسین(ع) و اهل بیت(ع) اشک ماتم می‌ریزند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن