اجتماعییادداشت روز

سلفی زیبای عصر عاشورای شهید حججی، دفاع از حرم را بی نیاز از استدلال کرد

کد خبر : 11784

نویسنده : حجه الاسلام محسن قنبریان

 

خون پاک شهدای حرم و تصویر بی‌نظیر شهید حججی گفت: انقلاب همان انقلاب حسینی و رهبر معظم انقلاب هم همان امام است
امام کاظم (ع) به علی بن یقطین فرمود:”الشیعه تربی بالامانی منذ مئتی سنه: ۲۰۰سال است که شیعه با آرزو تربیت شده است”(الغیبه/نعمانی/ص۳۰۵). آن روز ۲۰۰ سال بود حالا ۱۴۰۰ سال است همان آرمان وآرزو تربیت کننده است. آن آرزو، آرزوی «فرج» است، آرزوی اعتلای کلمه توحید، آرزوی پرشدن زمین از عدل، آرزوی امامت مستضعفین. ائمه هدی(ع) ، شیعیان را بین “یک حسرت” و “یک آرزو” قرار داده اند. حسرت نبودن با حسین(ع) در کربلا (یا لیتنی کنت معک)، وآرزوی رکاب امام زمان (عج) (ان یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور). لذا شیعه کوچه بن بست ندارد.
آرزوی رکاب هم یا “با درک ظهور” است یا اگر مرگ انسان منتظر زودتر اتفاق افتاد، “با برگشت در دوره رجعت”.
لذا شهیدحججی با لطافت و زیرکی دو شهادت از خدا خواست:یکی قبل از ظهور(و زمینه ساز ظهور) و یکی پس از ظهور با رجعت. به این تیپ افراد می‌گویند: “نسل مستشهد”. از دیروزی‌های شیعه تصویر زیاد است. یکی اینجا بس است. شهید یحیی بن زید که شهادتش چنان حماسه ساخت که مردم غور (در افغانستان کنونی) از زنجیری که او را بسته بودند ، (به نیت تبرک و یادمان) هرکدام یک نگین درآورده انگشترش کردند. منطقه‌ای را هم‌شکل وحماسی کرد. تیپ فاطمیون امروز از این افغانستان (با این سابقه) است.
امروز هم تابلوی شهید حججی تصویر «یالیتنی کنت معک» و آرزوی رکاب امام زمان(عج) را جلوی چشم‌ها آورد. آنان که با «انقلاب» و «ولایت» میانه ندارند که خارج از این ماجرایند؛ در جبهه‌ی مدعیان ولایت هم “مستشهدین” ویژه اند. اهل هتاکی، ضد مردم، قانون شکن و… نیستند، اهل کار جهادی اند. حججی پاسدار بود اما کتاب می فروخت تا «فرهنگ مطالعه» را گسترش دهد؛ با پول آن کتاب‌ها هم کار جهادی در مناطق محروم می‌کرد. مستشهد جنگ طلب نیست، اهل سازش هم نیست. اهل «مقاومت» و دفاع از «مظلوم» است.
طبق روایات اینها “مصابیح الهدی” هستند. پنج سال پیش وقتی تکفیری‌ها روی دیوار حرم زینب کبری(س) نوشتند: «تو هم با اسد سقوط خواهی کرد!» مقاومت «شهدای مدافع حرم» نشان داد چه کسی سقوط کرد؟! برخی ضد انقلاب به مدافعان حرم کنایه زدند: “مدافعان اسد”! سلفی زیبای عصر عاشورای شهید حججی ، دفاع از حرم را بی نیاز از استدلال کرد. روایات می گویند “بهم یدفع الضیم” با اینها ،حقارت وخفت از امت دور می‌شود.
سالهای قبل چه کلیپهایی از داعش ارسال می شد؟: تجاوز به دختر سوری در وسط خیابان جلوی چشم همه! حالا به کجا رسید؟ کلیپ «عزت وسربلندی با دست بسته!» این جان برکفان ، سرمایه سیاسیون هستند؛ بعضی به زبان آوردند، بعضی توئیت گذاشتند بعضی هم شاید فراموش کردند! با عزت اینها هر دیپلماتی عزیز است با تکریم اینها برگ برد دست سیاسیون است مقابل دشمن. برخی می گفتند از ۸۸ انقلاب منحرف شد خون پاک شهدای حرم و تصویر بی‌نظیر شهید حججی گفت: انقلاب همان انقلاب حسینی و رهبر معظم انقلاب هم همان امام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن