اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

آثار نفیس با محوریت «مقاومت اسلامی» زینت‌بخش موزه آستان قدس رضوی شد

کد خبر : 11715

هم‌زمان با روز مقاومت اسلامی، مجموعه‌ آثار منتخب مرتبط با مقاومت، پایداری و جان‌فشانی در برابر ظلم و بیداد دشمنان اسلام در موزه هدایای مقام معظم رهبری آستان قدس رضوی معرفی شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان‌ نیوز، رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار معاونت امور موزه‌های آستان قدس رضوی در این باره گفت: «آرم حزب‌ الله لبنان» به قطر ۱۴ سانتی‌متر، که نماد مقاومت اسلامی است توسط آزادگان لبنان در سال ۱۳۷۷ اهدا شده است و در حاشیه آن، عبارت‌های «خامنئی قائدنا، حزب الله حزبنا، المقاومه الاسلامیه» به چشم می‌خورد.
جواد فرهمندنژاد ابراز کرد: همچنین قاب «یادبود حزب الله لبنان» در قالب بشقابی به قطر ۵/۲۹ سانتی‌متر، از طرف مؤسسه الشهید لبنان به رهبر معظم انقلاب(مدظله‎العالی) تقدیم شده است.
وی افزود: در قسمت مرکزی این قاب، تصویر دریایی آرام نقش بسته است که عبارت «حزب الله» به‌صورت کشتی و پرچم سبز رنگی با متن «إن السید علی خامنئی هو اصل للقیاده امام خمینی»؛ بر روی آن دیده می‏شود.
فرهمندنژاد بیان کرد: «پرچم گنبد مطهر حضرت زینب(س)»، در ابعاد ۱۵۰ × ۲۲۴ سانتی‌متر و رنگ قرمز نارنجی، اثری است که توسط شهید والامقام محسن خزائی؛ شهید مدافع حرم در سال ۱۳۹۱ اهدا شده است.
رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار معاونت امور موزه‌های آستان قدس رضوی ادامه داد: این پرچم که بر فراز گنبد حرم مطهر پیام‌آور عاشورا، حضرت زینب(س) برافراشته شده بود، نماد مقاومت مردم سوریه در برابر گروه‌های تروریستی است، که توسط محسن و محمدهادی خزائی طراحی شده است و یاد محسن خزائی؛ این شهید مدافع حرم را در موزه آستان قدس رضوی ماندگار کرده است.
وی به سینی مسی قلم‌زنی‌شده «القدس لنا» به ابعاد ۲۷× ۳۵ سانتی‌متر اشاره کرد و گفت: این تابلوی ارزشمند از جمله آثار هنری و معنوی به‌شمار می‌رود که همبستگی امت اسلامی را در برابر رژیم اشغال‎گر قدس نشان می‎دهد. این تابلوی یادبود اهدایی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در سال ۱۳۷۰ است.
فرهمندنژاد تصریح کرد: موزه هدایای مقام معظم رهبری شامل آثاری است که علاقه‎مندان به جمهوری اسلامی ایران اعم از سران کشورهای خارجی، شخصیت‎های برجسته ایرانی و خارجی، هنرمندان و ارادتمندان به رهبر معظم انقلاب اسلامی از دور و اکناف جهان، هنر و اشیای قیمتی خود را به معظم‏له اهدا کرده‌‎اند.
وی افزود: در حال حاضر با هدف افزایش رضایت‌مندی زائران و مجاوران، با ارتقا دادن کیفیت ارائه خدمات موزه به صورت مفهومی و مجازی، معرفت‌افزایی بازدیدکنندگان، انتقال پیام به مخاطب و بازدیدکنندگان موزه، ضمن توسعه به سه تالار قرآنی، مفهومی و محتوایی و افزایش تعداد آثار به نمایش گذاشته شده، از فناوری جدید و دیجیتال نیز استفاده شده است.
وی گفت: زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰، پنج‌شنبه‌‌‌ها از ساعت ۸ تا ۱۱:۳۰ و جمعه‌‌‌ها و ایام تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۲، از آثار متنوع این مجموعه واقع در ساختمان موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی در صحن کوثر حرم مطهر رضوی دیدن کنند.
یادآور می‌شود، ۲۳ مرداد ماه، ‌روز پایان جنگ ۳۳ روزه مقاومت اسلامی لبنان با رژیم متجاوز صهیونیستی و اعلام پیروزی تاریخی مقاومت حزب‌الله به رهبری حجه‌الاسلام سیدحسن نصرالله در سال ۲۰۰۶م/۱۳۸۵ش، روز مقاومت اسلامی در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن