شهری

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: نبرد پنهان از مولفه های اساسی از دشمن در مواجهه با انقلاب است

کد خبر : 47135

هجدهمین گردهمایی سیاسی ویژه کارکنان یگانهای های ارتش جمهوری اسلامی ایران به میزبانی قرارگاه منطقه ای شمالشرق نزاجا در مشهد مقدس برگزار شد .

به گزارش صبح مشهد، امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: دشمن در تهاجم نظامی شکست خورده و می داند که نمی تواند در مقابل ما بایستد و شاهد این مدعا دوران دفاع مقدس است، ولی از آنجا که نیروی انسانی مهمترین مولفه در نیروهای مسلح است باید در خصوص ارتقای بصیرت و آگاهی سیاسی نیروی انسانی،جهادگونه تبیین کنیم و بویژه به جوانانی که خدمت مقدس سربازی خود را طی میکنند را با اهداف و آرمان ها و پیشرفت ها و چالش های انقلاب آشنا سازیم .

همچنین سرتیپ دوم خداداد فلاح معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این گردهمایی بیان داشت: تهاجم ترکیبی دشمن ۵ مولفه اساسی دارد ؛ جنگ نظامی ؛جنگ دیپلماسی؛ جنگ اقتصادی ؛جنگ روانی و درگیری نامنظم و نبرد پنهان از مولفه های اساسی از دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی است و استکبار و آمریکا با ترکیب و هم‌افزایی این مولفه ها به دنبال تضعیف ایران هستند .

وی نگاه راهبردی به دستاورد های کلان مانند: استقلال سیاسی، حفظ تمامیت ارضی، ایجاد روحیه خودباوری و دستیابی به دانش های دانش بنیان و وارداتی نبودن مدل پیشرفت در ایران ، علیرغم جنگ و تحریم را مهم ارزیابی و تبیین آنها را ضروری دانست.

دکتر سعید حسن خانی معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش، سخنران دیگر این مراسم بود که با اشاره به روند تحولات در نظام بین الملل در ۴۰ سال گذشته بیان داشت: آمریکا جایگاه خود را به عنوان ابر قدرت اول جهان از دست داده است و امروز مولفه های مهم قدرت از جمله ؛توان حل مشکلات جهان، قدرت اجماع کنندگی‌ و توان تهدید رقبای خود را ندارد و در واقع جریان ساز جهان نیست ولی ایران با استفاده مطلوب از دوره گذار توانسته است امن ترین کشور در منطقه پرتلاطم غرب آسیا باشد و در تمامی معادلات منطقه تاثیر گذار است.

وی افزود:راهبرد دشمن از حوزه جنگ های تخریب گرا به حوزه جنگ های تاثیر گرا تغییر کرده و دیگر به دنبال تصرف زمین نیست و به دنبال تصرف انسان و مغز انسان هاست و با جنگ های ترکیبی و رسانه‌ای و فضای مجازی به دنبال اهداف خود هستند که همه ما باید مراقبت کنیم تا در این تهاجم همه جانبه پیروز شویم.

حجت الاسلام حسن پرورش معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی پدافند ارتش نیز در جمع کارکنان حاضر عنوان کرد :
که باید همانگونه که در جنگ نظامی واقعیت های موجود دشمن و خودی را شناخت ،در جنگ روانی و ترکیبی نیز بایستی واقعیت‌ها را بشناسیم بر اساس آن به تبیین واقعیت های انقلاب از جمله زنده و پویا انقلاب بپردازیم و اکنون که دشمن به دنبال هویت زدایی از انقلاب اسلامی است ‌، بایستی جوانان را با نقشه دشمن آشنا سازیم به بیان دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی بپردازیم.
در این مراسم یک روزه ، حدودا ۵۰۰ نفر از فرماندهان و روحانیون و کارکنان یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در مشهد مقدس حضور داشتند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن