اسلاید شوشهری

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

آمار پایین تزریق دوز سوم نگران‌کننده است

کد خبر : 44841

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه میزان واکسیناسیون دوز اول و دوم رضایت‌بخش بوده و به ترتیب ۹۷ و ۸۴ درصد است، گفت: این میزان در دوز سوم ۳۴ درصد بوده که این آمار نگران‌کننده است.

به گزارش صبح مشهد، دکتر محمدعلی کیانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در برج سپید مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آخرین آمار بستری در استان شامل ۸۴۷ نفر بوده که ۲۴۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۱۸۳ بستری جدید هستند. در شهر مشهد نیز در مجموع ۶۱۱ نفر بستری هستند که از این تعداد ۱۶۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی افزود: در روزهای اخیر میزان ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونا در خراسان رضوی روندی کاهشی داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ۲ ماسک در مکان‌های شلوغ از توصیه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی در ایام نوروز ۱۴۰۱ است. در کنار این تزریق هر سه دوز واکسن کرونا برای همه الزامی است. برای نوروز ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی‌های خوبی در حوزه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای زائران و مجاوران صورت گرفته است.

کیانی با تاکید بر اینکه میزان ابتلا، شدت بیماری، بستری و مرگ‌ومیر در واکسینه شده‌ها کمتر از واکسینه نشده‌هاست، بیان کرد: در حال حاضر میزان فوتی‌ها و بستری‌ها در استان به میانگین کشوری نزدیک است.

وی با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی در حوزه فعالیت‌های ستاد ملی مقابله با کروناست، بیان کرد: وظیفه متولیان حوزه سلامت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب است؛ هرچند امیدواریم با مشارکت رسانه‌ها و همکاری مردم شاهد ورود به موج هفتم کرونا پس از تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ نباشیم. کنترل بیماری در ایام نوروز مستلزم همکاری مردم و همه سازمان‌ها و ارگان‌هاست.

منبع: ایسنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن