اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

سامانه ثبت‌نام زیارت گروهی و ارزان به مشهد رونمایی شد

کد خبر : 6480
باحضور رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، استاندار خراسان رضوی و رییس میراث فرهنگی استان طرح مبدا تا مبدا و سامانه ثبت‌نام زیارت ارزان به مشهد در ایام غیرپیک برای زائران امام رضا(ع) رونمایی شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، مرتضی رحمانی موحد، رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در جلسه ستاد خدمات سفر استان در محل استانداری خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هفته گردشگری و نیروی انتظامی، اظهار کرد: مشهد یک مقصد بین‌المللی به شمار می‌رود که دارای زیرساخت‌های مناسبی در این زمینه است. البته این موضوع وظیفه ما را چند برابر می‌کند و عمق تلاش ما باید افزون‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: هرچه مشهد منظم‌تر شود درصد اشکالات در این شهر کاهش و رضایت‌مندی زائران افزایش می‌یابد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره طرح مبدا تا مبدا عنوان کرد: اجرای این طرح نشان دهنده توجه استراتژیک به مدیریت زائران در مشهد است. ماه‌هاست که برای راه‌اندازی این طرح برنامه‌ریزی می‌شود این طرح مسیر زیارت ارزان را در قالب بسته‌های مختلف برای زائران فراهم می‌کند تا ارائه خدمات به زائران داخلی و خارجی با مدیریت صحیح انجام شود.
وی یادآور شد: مشهد ویژگی‌های زیادی دارد یکی از این ویژگی‌ها، تنوع خدماتی در حوزه سفر و گردشگری است. این تنوع در کمتر مقاصد گردشگری مشاهده می‌شود. تنوع مخاطبان این شهر زیارتی سبب شده که مسافران مشهد شامل طیف‌های مختلفی شوند، لذا این تنوع باید در شاخص‌های مربوط به حوزه اسکان و نظارت لحاظ شود.
رحمانی موحد با بیان اینکه بارگاه امام رضا(ع) از نظر کمی و کیفی به جاذبه‌های گردشگری کشورمان برکت داده است، اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مشهد اقلیم و آب و هوای این شهر است. مشهد دارای چهار فصل در مناسبت‌های ملی و مذهبی و تعطیلات است که این موضوع زمینه حضور زائران و گردشکران را فراهم می‌کند.
ثبت نام در سامانه طرح مبدا به مبدا از طریق سایت
http://mabdatamabda.ir امکان پذیر است.

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن