اقتصادی

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل مشهد:

شیب کاهشی قیمت موبایل در پیش است

کد خبر : 40685

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل مشهد با بیان این که شیب کاهشی قیمت موبایل در پیش است، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی‌های دراز مدت اصناف و ریزش قیمت ارز در کشور، بازار موبایل برای مدتی به کما رفته بود، اما پس از بازگشایی دوباره واحدهای صنفی در مدت اخیر، وضعیت بازار موبایل بهتر است.

به گزارش صبح مشهد، اکبری ‌حداد در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بیشتر موبایل فروشان در یک ماه و نیم اخیر ضرر کرده و سودی کسب نکرده‌اند. وی گفت: از زمانی که بازارها بازگشایی شد وضعیت به مراتب بهتر است، همچنین موضوعات سیاسی نیز در ایجاد نوسانات و بالا و پایین رفتن قیمت‌ها تاثیر مشخصی دارد. وی از استقبال بسیار زیاد مردم از گوشی‌های لاکچری از جمله انواع آیفون‌ها خبر داد و افزود: موبایل یک کالای به شدت ضروری‌ و پرکاربرد است و اهمیتش قابل چشم‌پوشی نیست، پس قیمت ‌گذاری آن مسئله‌ای بسیار حساس است.

وی درباره وضعیت آینده بازار موبایل نیز گفت: موبایل تکنولوژی است و تکنولوژی در شرایط عادی قیمت ارز، روند کاهشی قیمت دارد، از طرفی هم وارداتی بودن موبایل در کشور قیمتش را بسیار تحت تاثیر ارز قرار می‌دهد، اگر فرایند ارزی در کشور متعادل باشد، ما تا پایان امسال شیب ۱۰ تا ۱۵ درصدی کاهش قیمت را داریم. وی افزود: حتی اگر افزایش ۱۰ درصدی قیمت ارز را داشته باشیم نیز قیمت‌ها آنچنان تغییری نخواهد کرد، مگر این که افزایش قیمت ارز بسیار بالا باشد یا کشور با تخصیص ارز با مشکل رو به رو شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن