زندگی

به خانمت بگو «چقدر خوشگلی شما»!

کد خبر : 47075

پربازدید شدن ویدئویی از واکنش خانم‌ها به‌شنیدن «چقدر خوشگلی شما»، بهانه‌ای شد تا از ضرورت گفتن آن به همسر، مادر، دختر و … بگوییم

نویسنده : صدیقه معدنی| ‌ کارشناس‌ارشد روان‌شناسی

صبح مشهد- مشاوران خانواده بارها و بارها به شوهرها و مردها توصیه کرده‌اند که از گفتن جمله «دوستت دارم»، «چقدر زیبایی» و … به همسرشان دریغ نکنند. به‌تازگی ویدئویی در فضای‌مجازی پربازدید شده که یک عکاس خانم در زمان عکس گرفتن از بانوان به آن‌ها می‌گوید: «چقدر خوشگلی شما» و ناگهان لبخند زیبایی روی صورت این خانم‌ها نقش می‌بندد. به همین بهانه، خوب است از اهمیت و تاثیرات گفتن چنین جملاتی به همسر، خواهر، مادر و حتی مادربزرگ بگوییم.

تاثیر شنیدن چنین جملاتی بر زنان
کلمات، به‌طرز عجیبی، قدرتمندترین نیروی در اختیار بشر هستند. انسان می‌تواند قدرت کلمات را برای سازندگی به کار ببرد یا از آن برای ویرانی استفاده کند. کلمات با نیرو و انرژی‌ خود قادرند زخم‌ها را التیام ببخشند، از انجام کارها ممانعت کنند، دیگران را بیازارند، تحقیرکنند و برعکس فروتنانه باشند. در علم روان شناسی ‌ثابت شده که زنان از طریق شنیدن جذب می‌شوند و مردان از طریق دیدن. بنابراین گفتن جملاتی مانند تو چقدر زیبایی، چقدر جذابی، خوشگلی و حتی ادای کلماتی با حس مالکیت یعنی گفتن خانمم، عزیزم، جانم و … از آن جا که خانم‌ها به لحاظ شنوایی قوی‌تر از آقایان هستند و از طرفی حافظه بلند مدت قوی‌تری هم دارند، تاثیر بیشتری روی آن‌ها می‌گذارد. هر قدر جملات، لحن تحسین‌برانگیز و توجه مثبت بیشتری به حالات و رفتارها و حتی همراهی خانم در مشکلات و سختی‌ها کنار شوهرش داشته باشند، خانم‌ها به دلیل دیده شدن و جلب توجه، عاشق‌تر و مشعوف‌تر خواهند شد.

شنیدن، کلید ورود به دنیای زنان
همان‌طور که گفتیم زنان از طریق شنیدن جذب می‌شوند بنابراین بهتر است با شناخت تفاوت‌های روانی زن و مرد، بهتر یکدیگر را بشناسیم و از آن‌ها برای تقویت رابطه عاطفی کمک بگیریم. کلید ورود به دنیای زنان، شنیدن و شنیدن و شنیدن است. برای زنان، شنیدن عبارت‌های محبت‌آمیز مانند چه نازی و چه زیبایی، دلنشین است و آثار شگفت‌انگیز روانی دارد چون واقعیت نیاز به محبوب بودن، ساختار وجود زنان را هم در بر می گیرد. ویژگی‌های خاص بودن، محبوب دل بودن و یکه تاز بودن در میدان قلب مردان همیشه با شنیدن این عبارت‌ها تامین شده و این رمز بازگشایی قفل دل زنان است. پس بیایید نیازهای روان شناختی زنان از جمله همسر، مادر، دختر و حتی مادربزرگ‌مان را ببینیم و پاسخگو باشیم. بعد از آن و در مقابل، نیاز به قدرت و اقتدار در مردان تامین می‌شود و این چرخه سالم طبق ساختار وجود زنان و مردان قابل دست‌یابی و تاثیرگذار بر بالا رفتن کیفیت رابطه عاطفی دوطرف است.

خانم‌ها هم بازخورد نشان دهند
در آخر می خواهم بگویم لازم است خانم‌ها در پاسخ به جملات تحسین‌برانگیز و خوشایند خودشان در رابطه و آن چه به آن‌ها حس خوبی را منتقل می‌کند، به همسر، برادر یا نوه‌شان بازخورد نشان بدهند تا هم‌ مردان متوجه نیاز زنان به این کلمات تحسین‌برانگیز شوند و هم تقویت رفتار صورت بگیرد و تکرار شود. این اتفاق به نوعی انتظار شما در رابطه عاطفی را بیان می‌کند و دریافت آن رفتار از همسرتان منجر به پربارتر شدن رابطه و افزایش تبادل عاطفی همسران می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن