شهری

سیل آسمانی همراه با توفان و تگرگ در مشهد

کد خبر : 47067

روز گذشته بارش شدید باران و تگرگ در مشهد که با توفان و وزش شدید باد همراه بود، موجب آب گرفتگی برخی گذرگاه ها، جاری شدن روان آب و سقوط درختان در خیابان های مشهد شد و تصاویر متعددی از آب گرفتگی و جریان سیلاب وسیع، بارش شدید تگرگ و سقوط درختان در خیابان هایی مانند کوشش، بزرگراه بسیج، بولوار مصطفی خمینی و ابن سینای مشهد در فضای مجازی خبرساز شد.

به گزارش صبح مشهد، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در خصوص میزان خسارات این بارش ها در سطح مشهد به خبرنگار ما گفت: در پی این بارش ها چند مورد سقوط درخت داشتیم که حتی تعدادی از این درختان روی خودروها و وسایل نقلیه سقوط کرده بود. علی نجفی ادامه داد: بارشی که در برخی نقاط مشهد به صورت مقطعی و به شکل تگرگ رخ داد، موجب تجمع آب در گذرگاه ها، معابر و خیابان ها به ویژه در منطقه ۶ مشهد شد. یک مورد آب گرفتگی لحظه ای هم داشتیم که در دقایق اولیه رفع شد.

وی بیان کرد: سقوط درخت در منطقه یک و بزرگراه بسیج و آب گرفتگی در میدان عدالت و بزرگراه بسیج به دلیل تجمع تگرگ در مجاری کانال ها و مسدود شدن این مجاری رخ داد که در ادامه با حضور به موقع نیروهای خدمات شهرداری این مجاری باز و آب گرفتگی برطرف شد.معاون خدمات شهری شهرداری مشهد درباره تعداد مصدومان بر اثر سوانح احتمالی بارش باران روز گذشته اظهار کرد: تا این لحظه آماری از تعداد مصدومان به ما گزارش نشده است. همچنین در خصوص زمان سامان دهی درختانی که شکسته و در خیابان ها سقوط کرده اند پرسیدیم که گفت: گروه های آتش نشانی و جنگلداری سازمان پارک ها به محل اعزام شده اند و این درختان در اسرع وقت جمع آوری می شوند.

تگرگ ویرانگر !
بارش تگرگ هایی درشت تر از گردو آسیب جدی به محصولات زراعی شهرستان کلات و درگز وارد وکشاورزان را غافل گیرکرد. تصاویر منتشر شده در کانال های محلی تلگرامی حکایت از بارش تگرگ هایی به بزرگی تخم مرغ دربرخی مناطق از کوه های هزارمسجد داشت ، همچنین در برخی از مناطق رودخانه زنگلانلوی شهرستان درگز بعد از ظهردیروز شاهد بارش تگرگ بودیم که به محصولات باغی وکشاورزی خسارت وارد کرد . شهروز لشگری معاون عمرانی فرماندار کلات با اعلام این خبر به خراسان رضوی گفت : بعدازظهر روز گذشته با حضور ابرهای همرفتی در کل سطح شهرستان، به صورت پراکنده بارش شدید تگرگ را داشتیم که متاسفانه خسارت جدی به محصولات زراعی به خصوص تخم شربتی وارد کرد. وی افزود: در کلات تگرگ ها تا ۹ گرم وزن گیری شد اما در شهر زاوین و منطقه هزار مسجد، اندازه تگرگ ها به درشتی گردو گزارش شده است.

لشگری تصریح کرد: ارزیابی دقیق خسارت به وجود آمده از تگرگ بعد از جمع بندی جهاد کشاورزی شهرستان اعلام خواهد شد.

قابل ذکر است شهرستان کلات یکی از مهم ترین مراکز تولید تخم شربتی در استان است.

منبع: روزنامه خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن