اقتصادی

کالابرگ در فاز اجرای آزمایشی

کد خبر : 47039

وزیر اقتصاد با اشاره به اجرای آزمایشی کالابرگ خرید نان در برخی استان ها تاکید کرد که تا زمانی که اجرای آزمایشی کالابرگ به پایان نرسیده و نتایج آن محرز نشده است، اجرای رسمی آن را در کل کشور کلید نمی زنیم.

به گزارش صبح مشهد، سید احسان خاندوزی درباره اجرای طرح کالا برگ، اظهار کرد: از ابتدا مصوبه ستاد اقتصادی دولت این بوده که تا زمانی که اجرای آزمایشی کالابرگ به پایان نرسیده و نتایج آن محرز نشده است، اجرای رسمی آن را در کل کشور کلید نزنیم. به همین جهت در برخی استان‌ها کار پیش رفته و پیشرفت کار خوب بوده و در برخی استان‌ها ایراداتی وجود داشت که ناچار شدیم به لحاظ فنی برخی نقاط ضعف را اصلاح کنیم.وی همچنین خاطرنشان کرد: با دستور رئیس جمهور تمام کسانی که مشمول دریافت یارانه نبودند اما خود را مستحق دریافت یارانه می‌دانستند، به صورت علی الحساب به حساب آن ها یارانه نقدی واریز شده اما مسدود است. اگر افرادی هستند که اعتراض کردند اما پول علی الحساب به حساب‌های آن‌ها واریز نشده است مجدد مراجعه کنند. وزارت رفاه اجتماعی یک ماه فرصت دارد تا بررسی‌های خود را درباره معترضان به دریافت نکردن یارانه نهایی کند.

بسته ضد تورمی برای باقی مانده سال
خاندوزی گفت: رئیس جمهور تاکید کرد که برای ۹ ماه باقی مانده سال باید بسته کنترل تورم ویژه ارائه دهیم. بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت اقتصاد مکلف شدند که کمک کنند تا این بسته ضد تورمی در باقی مانده سال ۱۴۰۱ تهیه شود، در این جلسات این بسته آماده و به رئیس جمهور ارائه شده و در حال اصلاح نهایی است و به محض نهایی شدن به شکل رسمی رونمایی می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن