اقتصادیزندگی

۱۵ مهر ماه صورت می گیرد: ورود قطار گردشگری «قلب ایران» از مرز ریلی سرخس

کد خبر : 17853

بیست و هفتمین قطار گردشگری خارجی عقاب طلائی ۱۵ مهرماه امسال از طریق مرز ریلی سرخس وارد کشور می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این قطار که «قلب ایران» نامگذاری شده، از مبدا مسکو حرکت و بعد گذر از کشورهای قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان، ۱۵ مهر از طریق مرز ریلی سرخس وارد ایران خواهد شد.
بر اساس اطلاعات دریافتی از اداره کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری، در این قطار گردشگری، گردشگران کشورهای استرالیا، آلمان، ایتالیا، سنگاپور، آمریکا، مالزی و روسیه حضور دارند.
بر پایه این گزارش، در سفر گردشگران خارجی به ایران، شهرهای تهران، مشهد، کرمان، راین، یزد، اصفهان، شیراز، کاشان، اراک، شوشتر، شوش، ورسک و پل سفید بازدید شده و ضمن بازدید ازجلوه های طبیعی کشورمان آشنایی با فرهنگ و تاریخ مردم ایران هم تجربه خواهد شد.
گفتنی است از سال ۹۳ قطارهای گردشگری، با هدف توسعه گردشگری و شناساندن راه‌آهن راه اندازی شده اند. شمار زیادی از گردشگران خارجی به وسیله این قطارها از نقاط مختلف کشورمان بازدید کرده‌اند. این قطارها معمولاً در مسیرهایی سیر می کنند که دارای بیشترین جاذبه های گردشگری است و به عقیده فعالان حوزه گردشگری، حضور قطارهای گردشگری بین المللی در ایران، اقدام بسیار موثری در تبلیغ و جذب گردشگران خارجی به شمار می رود.
از جمله این قطارها می توان به قطار هزار و یک شب و قطارگردشگری عقاب طلایی اشاره کرد.

شایان ذکر است که قطار گردشگری عقاب طلایی، معروف به هتل ۵ ستاره چرخ دار است و حدودا سه سال قبل ایران را در سفرنامه هایش وارد کرده و با مشخص کردن مسیر ویژه ی “جواهران پارسی”، ایران را به باشگاه مقاصد قطارهای ۵ ستاره وارد کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن