اسلاید شودانش و فناوری

تاسیس شرکتهای دانش بنیان دانش آموزی مجدانه پیگیری شود

کد خبر : 46902

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: تاسیس شرکتهای دانش بنیان دانش آموزی پیرو نامگذاری سال جاری و با هدف ظهور استعدادهای نو مجدانه پیگیری شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، سید هادی طباطبایی عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی افزود: حمایت پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد خراسان رضوی در تحقق و توسعه این مهم لازم است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در این استان دغدغه همه بخش ها است تا آینده سازان کشور و نظام بخوبی تربیت شوند، گفت: اهمیت موضوع تعلیم و تربیت بر هیچ کس پوشیده نیست.

معاون استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: همه باید به صورت جهادی در شرایط سخت اقتصادی که دولت و نظام با آن مواجه است، وارد میدان شویم.

وی افزود: حتی در چنین شرایطی دولت نهایت توجه خود را به حوزه آموزش و پرورش دارد که نشان از اهمیت این حوزه دارد.

وی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهوری به خراسان رضوی گفت: مصوبات این سفر بسیار موثر است، اما نیازمند پیگیری برای تحقق آنها هستیم.

طباطبایی بیان کرد: باید تکلیف همه دستگاه‌ها در این رابطه به منظور تحقق مصوبات سفر رییس جمهوری به استان مشخص شود و از همه برای کم کاری بازخواست شود.

وی اظهار کرد: باید به سمت تعالی و افزایش ساخت وسازها در حوزه آموزش و پرورش به منظور تعالی این حوزه و تحقق سند تحول بنیادین برویم.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: تمامی زمین های دارای کاربری آموزشی در تمامی دستگاهها باید درحوزه آموزش و پرورش و ساخت مدارس جدید با نگاه گسترش عدالت آموزشی به ویژه در حاشیه شهرها استفاده شود.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: برای پیشگیری از ترک تحصیل و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل باید اقدام شود و وظیفه دستگاههای مختلف در این مسیر تفکیک و به آنها ابلاغ شود.

وی ادامه داد: همچنین مشارکت دستگاهها در توسعه عدالت آموزشی و پرورش از طریق همیاری آموزش با تمرکز بر مدارس شبانه روزی مساعدت و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای طراحی بهینه سازی با اولویت مناطق محروم در آموزش و پرورش استان مهم است.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می‌دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن