اخبار مهمدانش و فناوری

مدیر کل آموزش و پرورش استان در اولین آیین تجلیل از معلمان جوان خراسان رضوی مطرح کرد: توسعه پایدار در کشور با تکیه بر جوانان خلاق و کارآمد/ ۳۰ درصد پست های مدیریتی به جوانان و بانوان اختصاص می یابد

کد خبر : 16010

اولین آیین تجلیل از معلمان جوان استان خراسان رضوی امروز و با حضور جمعی از مسئولین اموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین تجلیلی از معلمان جوان استان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع)گفت:بزرگترین و شاخص ترین سرمایه های هر کشور سرمایه انسانی است که خوشبختانه کشور ما  از این حیث بسیار غنی است.

قاسمعلی خدابنده با اشاره به اینکه رویکرد مسئولین باید به سمت استفاده از ظرفیت های جوانان پیش برود تصریح کرد:جوانان در واقع نیروی های کار آماده تحصیل کرده و علاقمند هستند که از طرفی قدرت امید، اعتماد و ریسک پذیری بسیار بالایی دارند و از طرفی هم قوه خلاقیت و ابتکار و لذا ردیکرد مسیولین هم باید استفاده از این پتانسیل عظیم باشد.

خدابنده ادامه داد:هر چقد مشارکت جوانان بیشتر بشود اعتماد جوانان و مسئولیت پذیری آن ها افزایش خواهد یافت و در نتیجه قطعا باعث افزایش سرمایه اجتماعی و توسعه خواهد شد.

وی راه حل معضل اشتغال را اجتماعی کردن آن دانست و خاطر نشان کرد:جامعه ما ما باید به کارگاه بزرگ تولید و اشتغال تبدیل بشود و از انرژی و نیروی جوانان در جامعه استفاده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در تشریح برنامه های خود برای استفاده از ظرفیت جوانان گفت:برنامه ریزی ما هدف گذاری توسعه مدیریتی جوانان به ۳۰ درصد در آموزش و پرورش استان است و در حال حاضر نیز حدود ۲۵ هزار نفر از قریب به ۹۰ هزار نیروی دستگاه تعلیم و تربیت استان استان زیر ۴۰ سال سن دارند .

خدابنده در پایان خطاب به معلمان جوان استان تا کید کرد: باید توجه کرد فرآیند یاددهی و یادگیری یک فرآیند تعاملیو دو طرفه است و هر چه این تعامل بیشتر باشد تاثیر پذیری نیز بیشتر خواهد بود و لذا معلمان جوان ما باید از این ارتباطات در جهت پیشرفت روزافزون فرآیند تعلیم و تربیت بهره بگیرند.

گفتنی است: در این همایش از ۱۷۰ نفر برگزیده تقدیر به عمل آمد. این تعداد از بین ۲۵۰۰ معلم جوان در آموزش و پرورش خراسان رضوی با رویکرد و گفتمان جوان باوری و شاخص ساعت های ۶ گانه تربیتی انجام شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن