شهری

تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج خراسان رضوی

کد خبر : 46660

سازمان حج و زیارت خراسان رضوی از تکمیل ظرفیت کاروان های حجاج استان خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، خداشناس مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان گفت: ظرفیت ثبت‌ نام برای ۳۹ کاروان اعزامی از خراسان رضوی تکمیل شده و اطلاع‌رسانی در خصوص اعزام اولین کاروان متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی در خصوص جزئیات اعزام کاروان های حج استان نیز اظهار کرد: آغاز نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۱ استان از یک شنبه، ۱۸ اردیبهشت، آغاز شده بود که بر اساس آن متقاضیان تشرف به حج تمتع از بین ثبت‌ نامی‌های کاروان‌های حج سال ۹۹ که وجوه مربوط را پرداخت کرده‌ و تاکنون انصراف نداده بودند، اقدام به انتخاب کاروان و ثبت‌ نام نهایی کردند. وی با بیان این که بر اساس اعلام کشور عربستان امکان پذیرش حجاج بالای ۶۵ سال فراهم نشده است، تصریح کرد: در حج امسال زائران زیر ۶۵ سال مشمول ثبت‌ نام و اعزام شدند که در این راستا ثبت نام کنندگان در حج سال ۹۹ که تاریخ اسناد ودیعه گذاری آن ها تا پایان تیرماه ۸۶ بود، برای ثبت نام فراخوان شدند.

خداشناس افزود: زائران ثبت‌ نامی در حج باید حداقل برای تزریق دو دوز واکسن کووید ۱۹ که شامل سینوفارم و آسترازنکا بوده و مورد تایید عربستان است، اقدام کرده باشند و تا قبل از اعزام نیز برای تزریق دوز سوم واکسن خود اقدام کنند. وی همچنین در پاسخ به این سوال که تکلیف زائرانی که واکسن های ایرانی همچون «برکت» تزریق کرده اند، چیست؟ گفت: به زائرانی که دو دوز واکسن برکت تزریق کرده بودند، اطلاع رسانی شد که برای اعزام از واکسن های مورد تایید کشور عربستان یعنی سینوفارم و آسترازنکا که در ایران موجود است با نظر پزشک معتمد خود، برای دو دوز سوم و چهارم اقدام کنند تا شرایط اعزام به حج برای آن ها ایجاد شود.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی افزود: امسال ثبت های جدید برای کاروان های حج نداشتیم و هم اکنون کلیه کاروان ها تکمیل ظرفیت شده اند و در حال برگزاری کلاس های آموزشی هستند. معاینات پزشکی نیز انجام شده است و منتظر هستیم تا فرایند دریافت روادید برای حجاج اعلام شود و متعاقب آن تاریخ پروازها را برای اعزام حجاج اعلام می کنیم. وی ادامه داد: کسانی که در سال ۹۹ هزینه حج را واریز کرده بودند، بر اساس تصمیم سازمان حج قرار شد پول خود را برداشت نکنند چرا که هزینه های سفر آن ها را با دلار با قیمت نیما در بانک ملی ذخیره کردیم که امسال گرانی ها شامل آن ها نشود.

خداشناس ادامه داد: در حج امسال، ۵۴۱۰ زائر استان در قالب ۴۲ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد ۲۸ کاروان مدینه قبل و ۱۰ کاروان مدینه بعد هستند که از مجموع ۳۸ کاروان استان ۱۷ کاروان مربوط به شهرستان‌هاست.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن