اسلاید شوشهری

معاون پيشگيری بهزيستی استان:

سامانه تصمیم فقط تقاضای طلاق را ثبت می کند

کد خبر : 42756

 آمار واقعی طلاق تنها از طریق محاکم قضایی و ثبت احوال قابل دریافت است.

صبح مشهد– بهزیستی فقط تقاضای طلاق شهروندان را در سامانه تصمیم ثبت می‌کند و آمار اعلامی ثبت نام در این سامانه، با وضعیت واقعی جامعه، انطباق ندارد.

به گفته‌ی معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، تقاضای طلاق در سامانه تصمیم، رقم بالایی را نشان می‌دهد اما واقعیت واقعی طلاق در جامعه را باید از مراجع قانونی و دستگاه قضایی جویا شویم چون در نهایت، دادگاه است که حکم طلاق صادر می‌کند.

غلامحسین دلبری گفت: ما می‌دانیم که چه تعداد در سامانه تبت درخواست طلاق ثبت نام می‌کنند و همین ثبت نام است که افزایش ۲۵ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد اما این میزان افزایش، به هیچ‌عنوان معرف افزایش یا کاهش میزان واقعی طلاق در استان نیست.

وی خاطر نشان کرد: میزان سازش در طلاق‌های توافقی با احتساب افرادی که انصراف می‌دهند ۲۵ درصد، در طلاق به درخواست زوج ۲۴ درصد و در طلاق به درخواست زوجه ۱۸ درصد است.

وی ادامه داد: بنا بر این وضعیت این افراد از نظر ما به عنوان متولی سامانه‌ی ثبت و مشاوره طلاق، بازگشت به زندگی است و اگر شرایط دیگری برای آنها پیش بیاید ما اطلاعی از آن نداریم.

دلبری افزود: ممکن است برخی از این افراد از طریق مراجعه به وکیل، کارشان را پیگیری کنند که در نهایت به طلاق توافقی بینجامد یا امکان دارد دچار متارکه شوند که در هیچ سامانه و مکانی ثبت نمی‌شود و یا اینکه واقعا سازش کنند و به زندگی خانوادگی برگردند.

وی خاطر نشان کرد: به هر صورت، این افراد مطابق داده‌های سامانه تصمیم، در مسیر طلاق قرار نگرفته‌اند و لذا وضعیت واقعی آنها باید از منابع قضایی که رأی نهایی طلاق را صادر می‌کنند جستجو شود.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: از آنجا که صدور حکم طلاق از طریق دفترخانه به ثبت احوال ارسال می‌شود لذا آمار واقعی طلاق ثبت شده از طریق ثبت احوال قابل پیگیری می‌باشد و بهزیستی تنها اطلاعات مندرج در سامانه را به عنوان تقاضای طلاق مطرح می‌کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن