پایتخت فرهنگ اسلامی

به مناسبت هفته میراث فرهنگی

نمایشگاه «در قلمرو خطاطان» در نگارخانه موزه رضوی افتتاح شد

کد خبر : 46632

همزمان با هفته میراث فرهنگی، با حضور قائم مقام آستان قدس رضوی نمایشگاه «در قلمرو خطاطان» در نگارخانه موزه مرکزی آستان قدس رضوی افتتاح شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از گنجینه رضوی، در این نمایشگاه ۳۴ تابلو از آثار هنر خطاطان دوره‌های تیموری، صفوی، قاجار و معاصر موجود در گنجینه رضوی در معرض نمایش گذاشته شد.
آثار میرعلی هروی از هنرمندان دوره تیموری، میرعمادالحسنی که هنر خط نستعلیق را به تعالی رساند و درویش عبدالمجید طالقانی بزرگترین خوشنویس خط شکسته‌ نستعلیق در تاریخ خوشنویسی ایران از هنرمندان به نام دوره صفوی از جمله نفایس هنر خطاطی است که در این نمایشگاه در معرض بازدید قرار گرفته است.

همچنین در این نمایشگاه بازدیدکنندگان می‌توانند از آثار خطاطی هنرمندان دوره قاجار همچون میرزا غلامرضا اصفهانی، میرزا محمد کاظم، سیدعلی گلستانه، ملک محمد قزوینی و میرزا مهدی حکیم و آثار هنری هنرمندان معاصر همچون سید حسن میرخانی و مصطفی مهدیزاده دیدن کنند.

این نمایشگاه از ۲ الی ۹ خرداد ماه در نگارخانه موزه رضوی واقع در صحن کوثر از ساعت ۹ تا ۱۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.

گفتنی است در آیین افتتاح نمایشگاه، عبدالحمید طالبی؛ رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی و سید جوادموسوی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی نیز حضور داشتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن