پایتخت فرهنگ اسلامی

۲۵ زندانی جرایم غیرعمد خراسان رضوی در سایه وقف از بند آزاد شدند

کد خبر : 44194

دبیر ستاد هماهنگی امور خیریه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در قالب اجرای طرح میلاد تا میلاد، از محل اجرای نیت موقوفه حاج ملا محمد (فرامرزخان) و مساعدت خیران، ۲۵ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان رهایی یافتند.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام جمال ایزدی روز شنبه در این باره اظهار داشت: طرح “میلاد تا میلاد” از ولادت حضرت زینب (س) تا زادروز فرخنده حضرت زهرا (س) و با هدف تامین جهیزیه و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می شود.

وی بیان کرد: در این طرح علاوه بر آزادی ۲۵ زندانی در بند، بخشی از جهیزیه ۲۰۰ زوج جوان استان شامل یخچال، اجاق گاز، فرش و ظروف آشپزخانه از محل کمک خیران تامین شده است.

وی افزود: افراد واجد شرایط دریافت جهیزیه توسط مساجد، مؤسسات خیریه و هیات امنای بقاع متبرکه شناسایی و به ستاد هماهنگی امور خیریه اوقاف استان معرفی می شوند.

دبیر ستاد هماهنگی امور خیریه اوقاف خراسان رضوی بیان کرد: طرح میلاد تا میلاد توسط ستاد هماهنگی امور خیریه استان و با همکاری موقوفه حاج ملامحمد (فرامرزخان)، ستاد هماهنگی امور خیریه استان، ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان، موسسات خیریه و خیران اجرا شد و هزینه اجرای این طرح امسال ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش ایرنا، موقوفه حاج ملامحمد (فرامرزخان) یکی از بزرگترین موقوفات غیرمتصرفی در محدوده مشهد و خطه خراسان است.

حاجی فرامرزخان، سرتیپ سبزواری از اهالی باغان سبزوار است که در دوره ناصرالدین شاه قاجار می زیسته و مالک مزرعه ابراهیم آباد و باغون آباد در حاشیه شهر مشهد بوده است تا اینکه به سبب ارادت و علاقه ای که نسبت به مرحوم حاج شیخ محمدتقی بجنوردی عالم آن روز مشهد پیدا می کند، تصمیم می گیرد املاک خود را با تولیت مرحوم حاج شیخ محمدتقی وقف کند، لذا طی مصالحه نامه مورخ ۱۳۰۲ هجری قمری این املاک ابتدا به حاج ملامحمد برادر حاج شیخ محمدتقی انتقال یافته و سپس حاج ملامحمد نیز طی عقد لازم مستقلی آنها را بر مصارف حاج شیخ محمدتقی و حاج فرامرزخان و سایر امور خیریه وقف می کند. از آن تاریخ تاکنون که قریب به ۱۴۰ سال گذشته است، متولیان وقف طبق نظر واقف عمل کرده اند.

۲۶ هزار و ۴۰۷ مورد موقوفه در خراسان رضوی ثبت شده است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن