شهری

نماینده مجلس شورای اسلامی در رویداد «حماسه توس»:

معارف بلند انسانی در قالب هنر تجلی پیدا می‌کند

کد خبر : 46596

نماینده مردم کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر میخواهیم که ایران بر بلندای آسمان جهان بدرخشد، باید معارف بلندمان را به زبان هنر به ویژه در قالب شعر و با ابزار موسیقی به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، جواد نیک بین در جریان حضور در رویداد فرهنگی و هنری «حکیم توس» که به مناسبت فرارسیدن هفته حماسه برگزار شده است، اظهار کرد: این نوع رویدادها در گرامیداشت مقام شامخ علما، ادبا و بزرگان این سرزمین همچون فردوسی، سعدی، حافظ و مولانا قطعا در بالا بردن سطح فرهنگ و آگاهی مردم موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۲۵ اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت فردوسی در فرهنگ و تاریخ ایرانیان، روز با اهمیت و گرانقدری است، افزود: این نوع مراسمات، خروجی بهتری می‌تواند داشته باشد اگر همراه با آن اشعار خاص این مفاخر ایرانی در بین مردم توزیع شود.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آشنایی با شعرای بزرگ ایرانی تاثیر بسزایی در رشد فرهنگ مردم خواهد داشت.

نیک بین با اشاره به اینکه بهترین و زیباترین شیوه انتقال مفاهیم، موسیقی است، تصریح کرد: بهترین شیوه انتقال مفاهیم، موسیقی و بهرتین محتوای انتقال مفاهیم، شعر است؛ لذا اگر میخواهیم که ایران بر بلندای آسمان جهان بدرخشد، باید معارف بلند مان را در قالب شعر و با ابزار موسیقی به دنیا معرفی کنیم.

رویداد فرهنگی هنری حکیم «توس» تا ۳ خرداد هر شب ساعت ۲۰ در محل آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی میزبان علاقه مندان به ادب و ادبیات پارسی است.

شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک یا در سامانه ثبت‌نام کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن