اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

آیت الله علم‌الهدی: الگوی جدیدی از فرهنگ مهمانداری زائران رضوی در مشهد پایه‌گذاری شد

کد خبر : 48950

امام جمعه مشهد با اشاره به تلاش های گسترده مسوولان ملی و استانی در میزبانی شایسته از زائران دهه پایانی آخر صفر گفت: با تبدیل ایستگاه های صلواتی به عنوان یادگار فرهنگ هشت سال دفاع مقدس به موکب های حسینی در حقیقت الگویی جدید از فرهنگ مهمانداری زائران اهل بیت در مشهد پایه گذاری شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد افزود: در ایام دهه پایانی صفر هر موکب حسینی در قامت و نقش یک حسینیه به انجام خدمات شایسته پرداختند که می تواند خود آغازگر فرهنگی نوین در مهمانوازی و میزبانی زائران تلقی شود.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس و همچنین تشکر از صلابت نیروهای نظامی کشور در هدف قراردادن پایگاه های دشمنان با موشک ها و پهبادهای نقطه زن خاطر نشان کرد: در دهه آخر صفر نیروهای نظامی ارتشی،‌ سپاه و بسیج مردمی،‌ مدیران استانی و کشوری همه تلاش و همت خود را برای خدمت رسانی شایسته در حوزه های مختلف به  زائران رضوی به کار بستند که جا دارد از خدمات آنان تشکر و قدردانی ویژه شود.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه حضور دستکم پنج میلیون زائر در مدت کوتاه در استان خراسان رضوی نیازمند بسیج امکانات ملی است، تصریح کرد: دولت محترم، مسوولان ملی و دستگاههای مختلف از جمله هلال احمر و نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر دستگاه های خدمات رسان برای نخستین بار توانستند خدمات شایان توجهی به زائران گرامی ارایه دهند.

وی افزود: هچنین مردم مشهد در قالب تشکل های مختلف مردمی و هیاتی و حسینیه ها و  از جمله تشکل هم محله ای امام رضا (ع) با آماده کردن اماکن اسکان و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی و پذیرایی توانستند به نحو شایسته ای میزبان زائران رضوی باشند که از همت و همکاری همه آنان قدردانی می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی فعالیت مردم مشهد و مسوولان را به رفتار اعتقادی به ولایی انقلابی تشبیه کرد که رنج میزبانی و مهمانوازی را به همراه همه سختی های آن با جان و دل پذیرا شدند و این مردم فقط به رفتارها و مناسک فردی نپرداختند بلکه با اعتقاد و بینش ولایی انقلابی خود در همه مراحل مهمانواز و میزبان زائران گرامی اهل بیت (ع) بودند.

آیت الله علم الهدی در ادامه سخنانش به نقش نیروهای نظامی از جمله ارتش، سپاه و بسیج و همچنین نیروهای هلال احمر در بسیج امکانات برای میزبانی و ارایه خدمات به زائران حضرت رضا (ع) اشاره و از آنان تشکر کرد.

امام جمعه مشهد در خطبه های اول نماز جمعه این هفته به تشریح مفاهیم نیت و تقوا و نقش آن در ایمان و تغییر بینش و نگرش پرداخت و گفت: نیت به تنهایی کافی نیست بلکه عمل به تقوا، نوعی گرایش بین عمل و بینش در جریان تقوا اثر می‌گذارد که باعث می شود ایمان از حالت شک به ایمان یقینی تبدیل شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن