اسلاید شواقتصادی

سرپرست دبیری کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی خبر داد:

تقاضا برای خرید ارز در بازار مشهد افزایش یافت

کد خبر : 46410

سرپرست دبیری کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در نتیجه اثر روانی ناشی از حذف ارز ترجیحی و آزادسازی واردات خودرو، تقاضا برای خرید دلار در بازارهای غیررسمی و رسمی مشهد افزایش یافته است.

به گزارش صبح مشهد، حسین دشتبان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اثرات روانی ناشی از حذف ارز ترجیحی و آزاد شدن واردات خودرو تقاضا برای ارز آزاد در بازار را افزایش داده و مردم را ترغیب به خرید ارز از بازارهای رسمی و غیررسمی کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به ابلاغ اصلاحیه قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز، به زودی بازارهای غیر رسمی مبادلات ارز در خیابانهای شهر برچیده می شود.

سرپرست دبیری کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: شیوه‌ نامه قبلی بانک مرکزی در خصوص “ارز قابل حمل، نگهداری و مبادله در داخل کشور” دست نهادهای نظارتی را برای مقابله با دلالان ارز و خرید و فروش غیرقانونی آن در شهر مشهد می بست و با مشکل قانونی بزرگی مواجه می کرد.

دشتبان افزود: مطابق با شیوه نامه قبلی زمانی که افراد برای خرید یا فروش به بازار غیررسمی در خیابان امام خمینی (ره) مشهد هجوم می‌آوردند اگر نیروی انتظامی افراد موثر در این بازار را دستگیر هم می کرد با توجه به آن شیوه نامه محکومیت قضایی نداشتند زیرا این افراد از مقررات اطلاع داشتند و ارز کمتر از ۱۰ هزار یورو به همراه می‌آوردند لذا دستگیری آنان فایده‌ای نداشت.

وی ادامه داد: طبق اصلاحیه قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز، خرید و فروش ارز در مجاری غیررسمی مشمول قاچاق ارز خواهد شد و با عاملان آن برخورد قانونی می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن