اسلاید شواقتصادی

در گفتگوی خبری با غلامرضا زارعی سرپرست مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اعلام شد:

شیوه پاسخگویی به سوالات و ابهامات شهروندان در خصوص برنامه «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها»

کد خبر : 46356

شیوه پاسخگویی به سوالات و ابهامات شهروندان در خصوص برنامه «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» اعلام شد.

به گزارش صبح مشهد، مهندس غلامرضا زارعی سرپرست مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب افزود: ۲۶ سوال احصاء شده از مراجعات مردم فهیم استان پاسخ داده شده که به شرح ذیل می باشد:

ردیف سوال پاسخ
۱٫ تکلیف افرادی که ماه پیش یارانه دریافت کرده اند ولی در این ماه موفق به دریافت یارانه نشده اند، چیست؟ افرادی که در مرحله ۱۳۵ واریز یارانه، مشمول دریافت یارانه نشده اند در زمره دهک ۱۰ جامعه بوده اند و از فرایند دریافت یارانه حدف شده اند.
۲٫ کسانی که از سال ۱۳۹۳جامانده از دریافت یارانه­ها هستند، چه اقدامی بایستی انجام دهند؟

 

تعیین تکلیف جاماندگان از ثبت نام مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بر عهده سازمان هدفمندسازی یارانه­ها است و بزودی این سازمان، سامانه ثبت نام را راه­اندازی خواهد کرد.
۳٫ خانوارهایی که از ابتدای پرداخت یارانه­ها هیچ یارانه­ای دریافت نکرده اند و در واقع ثبت نام نکرده اند و اکنون درخواست برقراری یارانه دارند چه اقدامی بایستی انجام دهند؟ تعیین تکلیف جاماندگان از ثبت­نام مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بر عهده سازمان هدفمندسازی یارانه­ها است و بزودی این سازمان، سامانه ثبت نام را راه­اندازی خواهد کرد.
۴٫ میزان تخصیص یارانه­ها به چه صورت بوده است؟ بر اساس دهک­بندی صورت گرفته از خانوارها، به هر نفر از اعضای خانوارهای دهک های یک تا سه ۴۰۰ هزار تومان و به هر یک از اعضای خانوارهای دهک های چهار تا نه ۳۰۰ هزار تومان واریز شده است.
۵٫ مبلغ یارانه واریز شده به چه صورت حساب شده است؟ با توجه به اینکه برخی از خانوارهای از تسهیلات ایام کرونا استفاده کرده اند و اقساط این تسهیلات از یارانه خانوار کسر می­شود، یارانه فعلی بعد از کسر اقساط تسهیلات به حساب سرپرست خانوار واریز شده است.
۶٫ یارانه پرداخت شده برای چه مدت زمانی واریز شده است؟ یارانه واریز شده برای دو ماه شامل اردیبهشت و خرداد می باشد و در واقع دو پرداخت در زمان واریز یارانه ها برای حساب سرپرستان خانوار صورت پذیرفته است.
۷٫ چرا یارانه واریز شده قابل برداشت نیست؟ بر اساس صحبت های رئیس محترم جمهور و برنامه ریزی شده های صورت گرفته، مبلغ واریز شده بابت یارانه ها تا اطلاع ثانوی قابل برداشت نیست و زمان دقیق برداشت یارانه از طریق اطلاع رسانی های دولت اعلام خواهد شد.
۸٫ کسانی که مشمول یارانه جدید دولت نشده اند، چگونه بایستی اعتراض نمایند؟ مقرر شده است ثبت اعتراض خانوارهای محذوف از طریق سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir انجام شود و زمان دقیق ثبت اعتراض از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام خواهد شد.
۹٫ کسانی که در دوره­ها و سال­های قبل توسط دولت از دریافت یارانه حذف شده اند، چگونه می­توانند برای ثبت اعتراض اقدام نمایند؟ مقرر شده است ثبت اعتراض خانوارهای محذوف از طریق سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir انجام شود و زمان دقیق ثبت اعتراض از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام خواهد شد.
۱۰٫ چگونه می­توان از جزئیات این طرح مطلع شد؟ جزئیات دقیق طرح به زودی توسط سخنگوی معاونت رفاه اجتماعی به اطلاع شهروندان عزیز خواهد رسید.
۱۱٫ دهک­بندی خانوارهای بر چه مبنایی انجام شده است؟ دهک­بندی خانوارها بر اساس شرایط اقتصادی خانوارهای یارانه­بگیر و با استفاده از مجموعه­ای از داده­های درآمدی و دارایی خانوارها انجام شده است و از دقت بالایی برخوردار است.
۱۲٫ چرا بعضی از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی حذف شده­اند؟ مبنای اعطای یارانه در این دوره، دهک درآمدی خانوار بوده و چنانچه خانواری در دهک ده قرار گرفته باشد، فارغ از تحت پوشش بودن نهادی خاص، از دریافت یارانه حذف شده است.
۱۳٫ چرا بعضی از خانوارهای تحت پوشش بنیاد شهید مشمول دریافت یارانه نشده­اند؟ مبنای اعطای یارانه در این دوره، دهک درآمدی خانوار بوده و چنانچه خانواری در دهک ده قرار گرفته باشد، فارغ از تحت پوشش بودن نهادی خاص، از دریافت یارانه حذف شده است.
۱۴٫ افرادی که ماه پیش جداسازی خانوار را انجام داده­اند، چرا مشمول طرح نشده­اند؟ جداسازی اطلاعات خانوار بر اساس قانون مربوط به سازمان هدفمندسازی یارانه­ها می­باشد و این افراد بایستی موضوع را از طریق سازمان هدفمندسازی یارانه­ها پیگیری نمایند.
۱۵٫ آن دسته از نیروهای مسلح که مشمول این طرح نشده­اند، چگونه بایستی درخواست خود را ثبت نمایند؟ کلیه نیروهای مسلح بایستی برای رسیدگی به این موضوع بایستی از طریق یگان خود پیگیری نمایند.
۱۶٫ در صورت اعتراض به دهک بندی خانوارها فرایند ثبت و رسیدگی به اعتراض چگونه می باشد؟

 

کلیه خانوارهایی که نسبت به دهک بندی خود اعتراض دارند، بعد از اعلام وزارت می توانند در سامانه حمایت اعتراض خود را ثبت نمایند و دهک درامدی خانوار خود را مشاهده نمایند.
۱۷٫ دوره­های زمانی پرداخت یارانه جدید چگونه است ؟

 

یارانه واریز شده در بیستم اردیبهشت ماه برای دو ماه می باشد و در خصوص دوره­­های زمانی بعدی پرداخت از طریق سازمان هدفمندسازی یارانه­ها اطلاع­رسانی خواهد شد.
۱۸٫ آیا در تعداد اعضای خانوار جهت دریافت یارانه سقف درنظر گرفته شده است یا به همه اعضای خانوار مبلغ یارانه تعلق می گیرد؟

 

یارانه واریز شده به ازای هر عضو خانوار واریز شده است. به ازای هر عضو در دهک های یک تا سه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و برای هر عضو دهک های چهار تا نه مبلغ ۳۰۰ هزار تومان واریز شده است.
۱۹٫ آیا امکان برداشت نقدی از یارانه واریزی وجود دارد؟ جزئیات نحوه برداشت از مبلغ یارانه واریز شده از طریق وزارت اطلاع رسانی خواهد شد.
۲۰٫ جهت خرید از محل یارانه آیا سقف روزانه تعریف می شود؟

 

جزئیات نحوه خرید از محل مبلغ یارانه واریز شده از طریق وزارت اطلاع رسانی خواهد شد.
۲۱٫ تکلیف خانوارهایی که قرار است در آینده از فرایند دریافت یارانه حذف شوند، چیست؟ هر گونه تصمیم دولت در خصوص حذف یارانه دهک های بالای درآمدی بر اساس قانون خواهد بود  و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ مکلف است نسبت به حذف یارانه خانوارهای پردرآمد اقدام نماید.
۲۲٫ یارانه جدید به کدام حساب افراد واریز شده است؟ این یارانه همانند یارانه های قبلی به حساب سرپرست خانوار که نزد سازمان هدفمندسازی یارانه ها ثبت شده ، واریز شده است.
۲۳٫ افرادی که کارت بانکی آنها دچار مشکل شده است، چه اقدامی باید انجام دهند؟ واریز یارانه ها به حساب سرپرست خانوار انجام شده است و مفقود شدن کارت، انقضای کارت و … ارتباطی به عدم واریز آن ندارد. این افراد برای حل مشکل خود بایستی به بانک مربوطه مراجعه نمایند.
۲۴٫ آیا پیامکی حاوی لینک اعتراض برای محذوفین ارسال شده است؟ اعتراضات صرفاً از طریق مراجعه مستقیم متقاضی به سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت خواهد شد و به منظور پیشگیری از کلاهبرداری­های احتمالی، افراد بایستی پیام های ارسالی حاوی هر گونه لینک یا نشانه های اینترنتی مشابه از سرشماره­های نامعتبر را نادیده بگیرند.
۲۵٫ سرپرستان خانوارهایی که حساب یارانه آنها مسدود شده است، چه اقدامی باید انجام دهند؟ رسیدگی به این مشکلات ارتباطی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ندارد و این افراد بایستی برای حل مشکل خود به بانک عامل مراجعه نمایند.
۲۶٫ خانوارهایی که به تازگی صاحب فرزند شده­اند و مبلغ یارانه فرزند واریز نشده است چه اقدامی باید انجام دهند؟ واریز یارانه ها بر اساس آخرین اطلاعات ساختار خانوار نزد سازمان هدفمندسازی یارانه­ها انجام  شده است و پیگیری این موضوع بایستی از طریق سازمان هدفمندسازی یارانه ها انجام شود.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن