اسلاید شوشهری

انتقال «پادگان ارتش در مشهد» پس از ۱۷ سال نهایی شد

کد خبر : 46296

انتقال «پادگان ارتش در مشهد» پس از ۱۷ سال نهایی شدامروز شورای عالی معماری شهرسازی انتقال پادگان ارتش در مشهد را تصویب کرد.

به گزارش صبح مشهد، انتقال پادگان ارتش در مشهد پس از ۱۷ سال نهایی شد. امروز شورای عالی معماری شهرسازی انتقال پادگان ارتش در مشهد را تصویب کرد و طی۱۰ روز آینده کارهای اجرایی آن آغاز می‌شود.

صادق، معاون وزیر راه و شهرسازی دراین باره گفت: این نخستین پادگانی است که تلاش‌ها و توافقات در استان‌ها منجر به جابجایی آن می‌شود و از همه طرفین آن به خصوص شهرداری مشهد تشکر می‌کنم.

سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد نیز در ارتباط تصویری با شورای اسلامی شهر مشهد از تهران گفت: قدردان ریاست قوه قضاییه ، آستان قدس رضوی، سازمان راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی که اهمیت ویژه برای این موضوع قائل شدند، هستیم.

وی افزود: حدود بیست دقیقه پیش، جلسه شورای عالی معماری برگزار شد و توافق سه جانبه ارتش، شهرداری و آستان قدس به تصویب رسید.

تفاهم نامه مشترک شهرداری، آستان قدس رضوی، ارتش در خصوص پادگان لشگر ۷۷ و اراضی ابشار۲ یکی از مصوبات امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود. بر اساس ماده واحده: به شهرداری مشهد اجازه داده می شود در راستای تعیین تکلیف اراضی موسوم به پادگان لشگر ۷۷ و ابشار۲ نسبت به اجرای صورت جلسات مذکور اقدام نماید.

بحران ۱۷ساله به نتیجه رسید
مومنی، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: امروز خوشحالم که بحران ۱۷ساله امروز به نتبجه رسید. از سال۸۲ بحث انتقال پادگان شروع شد و در ادوار مختلف شورا و مدیریت شهری کارهایی صورت گرفت، اما خوشبختانه صحبت‌های اخیر شهردار مشهد با رییس قوه قضاییه در خصوص این موضوع به نتیجه رسید.
وی افزود: از ارگان‌های مختلف تشکر ویژه داریم که با نگاه خیرخواهانه برای شهر و شهروند و زائر این کار را به نتیجه رساندند.این تفاهم نامه در ادوار مختلف تکمیل و تصحیح شد و خوشبختانه در اخرین تفاهم نامه سهم خوبی نصیب مردم شد.

طرح انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش به تصویب رسید
موسی الرضا حاجی بگلو،سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد از انجام توافقات اولیه بین شهرداری مشهد، ارتش جمهوری اسلامی و آستان قدس رضوی درخصوص انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش، این موضوع برای تایید نهایی در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور مطرح شد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز شورای عالی معماری و شهرسازی کشور که با حضور حسن موحدیان، رئیس شورای شهر و سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس برگزار شد، طرح انتقال پادگان ارتش به تصویب رسید.

به گفته وی، با تصویب این انتقال و جابجایی، گره ۱۷ ساله ترافیکی مشهد گشوده شد و عملیات اجرایی این پروژه برای بازگشایی معابر و تسهیل دسترسی عمومی آغاز می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن