شهری

سرهنگ غلامی سرپرست پلیس راهور استان خراسان رضوی شد

کد خبر : 47269

مراسم تودیع و معارفه پلیس راهور خراسان رضوی روز یکشنبه در مشهد برگزار و در این آیین سرهنگ “علی‌اکبر غلامی” به عنوان سرپرست پلیس راهور استان معرفی شد.

به گزارش صبح مشهد، در این مراسم که با حضور جمعی از مسوولان نظامی و انتظامی خراسان رضوی در فرهنگسرای ترافیک مشهد برپا بود، از خدمات و فعالیت‌های سرهنگ حمیدرضا دهنوی در مدت مسوولیتش به عنوان پلیس راهور استان شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های پلیس در عرصه های مختلف گفت: یکی از ماموریت‌های پلیس راهور در زمان کرونا، نظارت و اعمال قانون در ممنوعیت ترددهای جاده‌ای بود و کارکنان این نیرو در کنار مدافعان سلامت به طور شبانه‌روزی خدمت کردند.

سردار ابراهیم قربانزاده افزود: در دوران کرونا شاهد ابتلای حدود شش هزار نفر از پلیس راهور در خراسان رضوی به این بیماری و با کمال تاسف جان‌باختن ۱۱ نفر از آنها بودیم.

وی با اشاره به میزان بالای رضایت مردم در نظرسنجی‌ها از پلیس راهور، ادامه داد: از دیگر ماموریت‌های ناجا حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و شاهد آن بودیم که بدخواهان انتظار داشتند تا مردم مشهد به عنوان یکی از کانون‌های بحران دست به اقداماتی بزند که این خواست آنها با تدابیری نقش بر آب شد.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات و تلاشهای شبانه‌روزی نیروهای راهور در گرما و سرما گفت: پلیس راهور باید به سمتی رود تا شاهد کاهش تصادفات و تسهیل در رفت و آمدها باشیم، زیرا در شرایط فعلی اقتصادی، اگر خسارت مادی به یک خودرو وارد شود، مردم متضرر هستند و اگر خدای نکرده خسارت جانبی به خانواده‌ای وارد شود، دیگر قابل جبران نیست.

سردار قربانزاده افزود: باید در برخورد با متجاوزان و متخلفان برخورد جدی صورت گیرد، با این حال می‌توان، نسبت به افرادی که به طور غیر عمدی دچار خطا شده‌اند، ضمن تذکر به آنها از اعمال قانون خودداری کرد، زیرا وظیفه اصلی پلیس راهور ایجاد اقدامات فرهنگی و پیشگیری از خسارت است.

کمبود نیرو و فرسودگی تجهیزات پلیس راهور در مشهد

رییس عقیدتی سیاسی پلیس راهور خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه افتخار ما خدمت به زائران بارگاه رضوی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ ایستگاه پلیس راهور در کنار ایستگاه منطقه ثامن مشهد با کمبود نیرو و فرسودگی تجهیزات و کانکس رو به رو است.

حجت الاسلام علی اصغر خاکزادان افزود: این در حالی است که در ایام زیارتی شاهد حضور زائران بسیاری در اطراف بارگاه رضوی هستیم که می‌توان با تدابیری از نیروهای سایر استانها که علاقه‌مند به حضور و خدمت در کنار مرقد مطهر امام هشتم (ع) هستند، به خوبی استفاده کرد.

رییس سابق پلیس راهور خراسان رضوی نیز گفت: ماموریت‌های پلیس راهور با بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها در ارتقای ایمنی عبور و مرور و انضباط ترافیکی یکی است.

حمیدرضا دهنوی افزود: خراسان رضوی در حوزه راهنمایی و رانندگی در میان سایر استانهای کشور دارای رتبه برتر است، زیرا با برنامه‌ای که از گذشته موجود بود در کنار نیروهای تخصصی سعی در حرکت در مسیر هدف‌گذاری شده و هوشمندسازی انجام شده است.

سرپرست رییس پلیس راهور خراسان رضوی نیز اظهار کرد: مهمترین برنامه‌ پلیس راهور هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات الکترونیکی برای کنترل تخلفات، روان‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات است.

علی‌اکبر غلامی گفت: لازم است تا مسوولان استانی، همکاری لازم را همچون گذشته با پلیس راهور ادامه دهند تا به ارتقای انظباط ترافیکی، کاهش تصادفات و تخلفات در سطح شهر مشهد و استان دست یابیم.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن