اسلاید شوشهری

اهدای عضو در مشهد به ۶ بیمار زندگی دوباره بخشید

کد خبر : 46239

اهدای عضو یک مرد ۵۱ ساله مرگ مغزی در هزار و صد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجب نجات و ادامه زندگی ۶ بیمار نیازمند به عضو شد.

به گزارش صبح مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه گزارش داد: مرحوم حسین مجیدی، بیمار مرگ مغزی اهل شهرستان فاروج و معرفی شده از بیمارستان هاشمی رفسنجانی شیروان پس از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌ وی در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد حسین مجیدی در بیمارستان منتصریه به بانویی ۴۷ ساله ساکن خواف و مردی ۵۲ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند شد.

وی ادامه داد: کبد آن مرحوم نیز در بیمارستان منتصریه مشهد به یک بانوی ۵۲ ساله ساکن کاشمر که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرنیه‌های زنده یاد حسین مجیدی نیز برای پیوند به بیماران نیازمند به قرنیه به بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی خاتم الانبیاء (عج) مشهد ارسال شد.

خالقی افزود: همچنین قسمتی از پوست این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیرپوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن