زندگیشهری

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد عنوان کرد؛ افزایش ۱۴ درصدی عملیات‌های آتش‌نشانی مشهد/۵۷ عملیات در چهارشنبه‌سوری سال گذشته

کد خبر : 19887

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: در چهارشنبه‌ سوری سال گذشته حدود ۵۷ عملیات صورت گرفته است که ۵۰ مورد آن به حریق و ۷ مورد به حادثه مربوط بود.

به گزارش صبح مشهد، حسن جعفری در نشست خبری ویژه مراسم چهارشنبه آخر سال که در ستاد اداری سازمان آتش‌نشانی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه سازمان آتش‌نشانی ایمن‌سازی و ارائه خدمات ایمنی در خصوص حوادث است. ارائه خدمات ما بیش از ۱۵ هزار مورد در سال است که ۳٫۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. تعداد عملیات‌های حریق ما حدود ۵هزار و ۹۹۰ مورد بوده است که ۹٫۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. امسال میانگین زمان رسیدن ما به محل حریق ۴ دقیقه و ۱۴ ثانیه بوده است.

وی با اشاره به اینکه «امسال تعداد عملیات حادثه ۹ هزار و ۱۳۱ مورد بوده است و نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است»، ادامه داد: ما از یک ماه پیش در تلاشیم تا در دستگاه‌های مختلف همچون امدادرسان، امنیتی و… هماهنگی بین بخشی را افزایش دهیم تا بتوانیم خدمات مناسبی را به زائران ارائه دهیم. ما از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین در آماده باش صددرصدی قرار داریم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد با اشاره به اینکه «به طور میانگین حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ پرسنل آتش‌نشان در ایستگاه‌های آتش‌نشانی فعالیت‌های عملیاتی روزانه را انجام می‌دهند»، عنوان کرد: ما حدود ۱۴۰۰ پرسنل داریم و در ایام خاص حدود ۱۵۰ نفر به آن‌ها اضافه می‌شود. ارائه خدمات سازمانی ما از ۵۰ ایستگاه صورت می‌گیرد. ما حدود ۲۵۰ دستگاه خودرو عملیاتی و ۴۰ دستگاه خودرو پشتیبانی در اختیار داریم.

جعفری خاطر نشان کرد: در چهارشنبه‌سوری سال گذشته حدود ۵۷ عملیات صورت گرفته است که ۵۰ مورد آن به حریق و ۷ مورد به حادثه مربوط بود. این آمار رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال ۹۵ را که ۲۶ عملیات انجام شده بود نشان می‌دهد. به جز حادثه‌ای که سبب مصدومیت سه جوان شد ما شاهد حادثه فجیع دیگری نبودیم. ۵۰ مورد از آتش‌سوزی‌های گزارش شده جزئی بود.

وی اظهار کرد: سال گذشته پرسنل ما در ۸۳ نقطه به جز ایستگاه‌های آتش‌نشانی مستقر بودند تا بتوانیم در کنار مردم باشیم و در اسرع وقت خدمت‌رسانی کنیم. ما نقاطی را پیش‌بینی کرده‌ایم که که به غیر از ایستگاه‌های فعال حدود ۸۰ دستگاه خودرو را در این نقاط مستقر می‌کنیم. ما محدودیتی برای استقرار نداریم و از آمادگی کافی برخورداریم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: سازمان آتش‌نشانی و هیچ تشکیلات دیگری با شادی مردم مخالف نیست اما خواهش من از مردم این است که در چهارشنبه آخر سال نکات ایمنی را رعایت کنند. تلاش ما این است که در سطح شهر حضور داشته باشیم تا در صورت بروز حادثه به سرعت خدمت‎‌رسانی کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه «پرسنل ما با همکاری آموزش و پرورش به صد مدرسه آموزش‌های مرتبط با چهارشنبه آخر سال را ارائه داده‌اند»، اضافه کرد: ما مانور بزرگی را روز چهارشنبه در مدرسه شهید هاشمی‌نژاد در خیابان خاقانی تدارک دیدیم. در این امر آموزش و پرورش، اورژانس، نیروی انتظامی و آتش‌نشانی همکاری داشتند و توصیه‌های لازم ذکر شد. وجه تمایز مانوری که برگزار شد با دیگر مانورها این بود که اکثر کارها را دانش‌آموزان انجام دادند.

وی عنوان کرد: در روز اول عید به دلیل اینکه بیشتر تجمعات در پیرامون حرم مطهر اتفاق می‌افتد پیش‌بینی ما این است که از تمام دسترسی‌های ورودی حرم مطهر در ۴ لاین خودرو مستقر کنیم. به جز ایستگاه آتش‌نشانی حرم، سازمان آتش‌نشانی ایستگاه دیگری را از یک ماه پیش راه‌اندازی کرده است که بین طبرسی و شیرازی قرار دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اضافه کرد: برای اینکه ما بتوانیم در روز اول فروردین خدمات بیشتری ارائه دهیم ۱۵۰ نفر از پرسنل ما که خادم افتخاری حضرت هستند با تجهیزات اولیه در میان جمعیت حضور دارند.

جعفری بیان کرد: ما به کلیه اماکن اقامتی، بازارها و پاساژها دستورالعمل‌های ایمنی ابلاغ کرده‌ایم. ما از مدارسی که امکان استقرار زائران را دارند بازدید کردیم تا ایمن‌سازی بیشتری صورت گیرد. همچنین ما از شهربازی‌ها بازدید کردیم و پیگیر رفع نقوص احتمالی آن هستیم. به اقامتگاه‌های خاص شهر توصیه‌های لازم ابلاغ شده است.

وی تاکیدکرد: ما در سال ۹۷، ۱۴ هزار و ۵۷۱ تاییدیه به اقامتگاه‌ها صادر کردیم. ۲۱۶ تاییدیه به مهمان‌پذیرها و هتل‌آپارتمان‌ها مربوط می‌شود. ۹ تاییدیه را هتل‌های بزرگ اخذ کرده‌اند. ما در مشهد هتلی نداریم که از ما تاییدیه ایمنی نگرفته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن