پایتخت فرهنگ اسلامی

به همت کتابداران کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی صورت  گرفت:

برپایی نمایشگاه کتاب شهادت امام علی(ع) در کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی

کد خبر : 45922

نمایشگاهی از کتاب‌های چاپی، نرم افزار و پوستر به‌مناسبت شهادت امام علی (ع) و شب‌های قدر به‌صورت حضوری و مجازی در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در سطح مشهد و شهرستان‌ها برپا شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از گنجینه رضوی، اعتلای مفاهیم دینی، ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی، آشنایی مراجعان با لیالی قدر و سیره حضرت علی (ع) و معرفی منابع با این موضوعات در ایام قدر اهدافی است که از برگزاری این نمایشگاه مناسبتی دنبال می شود.

«امام علی وایران»؛ «خداوند علم وشمشیر»؛ « الفبای ولایت»؛ «علی امیرخورشید»؛ «نجات اسلام» و «بازگشت خورشید» برخی از منابعی که در این نمایشگاه‌ها در معرض بازدید و مطالعه عموم قرار داده شده است.
کتابخانه‌‌ امام رضا(ع) بیرجند، مسجد پیغمبر(ص)، حضرت معصومه(س) رضویه، مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره)، جوادالائمه(ع) و کتابخانه آیت الله شیخ مجتبی قزوینی در مشهد بخشی از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی هستند که به برپایی این نمایشگاه در این ایام اقدام کردند.

این نمایشگاه ها با عناوینی همچون «قرآن ناطق»، «شهید عدالت»، «سراج المنیر»،  «علی المع الحق» و «همای رحمت» نامگذاری شده است.

کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی هم راستا با اهداف سازمان کتابخانه ها موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با برگزاری نمایشگاه در مناسبت های ملی و مذهبی تلاش دارد تا در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه هدفمند گام بردارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن