اخبار مهماستانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت خبر داد؛ ارز ۳۹۰۰ تومانی برای حجاج

کد خبر : 16664

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: نرخ ارز امسال برای زائران ۳۹۰۰ تومان درنظرگرفته شده و چنان چه مقداری تفاوت نسبت به سال گذشته مشاهده می‌شود به دلیل اختلاف حدود ۶۰۰ تومان در نرخ ارز امسال با سال گذشته است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر صبح پنج شنبه گذشته در همایش زائران بیت‌ا… الحرام که در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد، ضمن درخواست از مردم به منظور ایستادگی در مقابل دروغ پراکنی‌های موجود در فضای مجازی، اظهار کرد: خوشبختانه امسال فضاسازی‌ها علیه حج را نداریم و پیش‌بینی من این است که حج امسال از سال گذشته مطلوب‌تر برگزار می‌شود. وی به توجه زائران به خطوط قرمز تاکید کرد و گفت: ما بنا نداریم که در آن جا شعارهای مخالف دهیم تا این کانون وحدت به منشائی برای تفرقه اسلامی تبدیل شود.
وی با تاکید بر این که در حج هیچ گونه تبعیضی نداریم، افزود: در مدینه به دلیل شرایط اقتصادی عربستان، حدود سه سال است که ساخت‌وسازها راکد است، بنابراین ظرفیت اسکان ما در مدینه پایین آمده و ما ناچار شدیم برای این که ۸۵ هزار زائر در مدینه بمانند حدود شش روز اسکان را در این شهر در نظر بگیریم. سرپرست حجاج ایرانی در ادامه بر وحدت بین شیعه و اهل سنت تاکید کرد و گفت: ما حج نمی‌رویم که جنگ شیعه و اهل سنت راه بیندازیم و به مقدسات هم توهین کنیم، توجه به وحدت، فتوای شرعی امام و رهبری است. قاضی‌عسکر در ادامه بر حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد و گفت: ممکن است این سفر بار دیگر تکرار نشود، بنابراین چه بهتر است که این فرصت طلایی یک ماهه را در بازارها نگذرانیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن