زندگی

خسته‌ام از دست خانمم اما نمی‌خواهم طلاقش بدهم

کد خبر : 45844

پنج سال پیش ازدواج کردم. الان ۳۳ ساله هستم. چند ماهی است که خانمم به دلیل اختلاف سلیقه‌هایی که داریم، از من دوری می‌کند. کارهای خانه را هم کلا انجام نمی‌دهد. می‌گوید ما به درد هم نمی‌خوریم. من هم از دست او خسته شدم اما نمی‌خواهم طلاقش بدهم چون دوستش دارم و از نظر من، این راهش نیست. چه کنم؟

نویسنده : فریبا البرز| کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده

صبح مشهد- مخاطب گرامی، هنگامی که احساسات منفی بر روابط زوج حاکم می‌شود، اعتماد، علاقه و درک همدلانه از بین می‌رود و گفت‌و‌‌گوی آن‌ها به سمت مشاجره کشیده و مشکلاتی همچون داشتن لحن انتقادی، سرزنش، توهین و … شروع می‌شود. تنش‌ها موضوعی ناخوشایند در زندگی‌مشترک است و گاهی هر قدر هم زن و شوهر تلاش کنند، نمی‌توانند مانع آن شوند. خوشبختانه شما هنوز به ادامه زندگی، امیدوار هستید پس حالا که هم به زندگی و هم به همسرتان علاقه‌مندید، چند پیشنهاد برای‌تان داریم چراکه مشکل‌تان قابل حل به نظر می‌رسد اما علاوه بر ناامید نشدن باید با یادگیری چند مهارت و توجه به چند نکته، با قدرت بیشتری برای تغییر وضعیت زندگی مشترک‌تان تلاش کنید.

عصبی و پرخاشگر نشوید
قرار گرفتن شما در یک وضعیت فکری مناسب، شرایط عادی را به زندگی شما باز می‌گرداند. اگر شما هم شروع به عصبی شدن و پرخاشگری کنید، نه تنها نتیجه مثبت نمی‌گیرید بلکه خانم‌تان را بیشتر به سمت طلاق پیش می برید. شرایط سختی را پشت سر می گذارید اما مطمئن باشید پرخاشگری، مشکلی را حل نخواهد کرد.

علت رفتارهای همسرتان را دریابید
به عشقی که در زندگی‌تان وجود داشته، فکر کنید و به دلیل زحمت‌هایی که برای آن کشیده‌اید، راحت اجازه ندهید از هم بپاشد. با مرور گذشته زندگی‌مشترک‌تان در خلوت خود، به این‌که چگونه با همسرتان رفتار می‌کردید و نحوه ارتباط شما چگونه بود، فکر کنید تا شاید علت رفتارهای امروزی‌اش را بیابید. در تخریب هر ارتباطی، هر دو نفر سهیم هستند. با یادگیری مهارت‌های ارتباطی همراه با همدلی، حمایت‌گری، مثبت‌گرایی و درک کردن، در زمان مناسب با همسرتان گفت‌و گو و به حرف‌ها و احساسات همسرتان همراه با صداقت، صراحت و احترام متقابل توجه کنید. در ضمن به حرف‌ها، ناراحتی‌ها و ناکامی‌هایی که او در طول زندگی مشترک داشته، گوش کنید و خواسته‌هایش را بشنوید.

اشتباهات‌تان را جبران کنید
در همین شرایط، به بهانه‌های مختلف و به شیوه‌های خلاقانه به او ابراز علاقه کنید. مثلا برایش گل بخرید و روی میز آشپزخانه بگذارید تا بعد از رفتن شما، آن را ببیند. چه بهتر که دلنوشته‌ای عاشقانه هم در کنار همان گل برایش به یادگار بگذارید. از قضاوت کردن، نصیحت کردن، انتقاد کردن، دستور دادن، تحقیر و سرزنش او خودداری و با ابراز احساسات خود با جملاتی که با «من» شروع می‌شود، گفت‌و‌گو کنید. در ضمن، اگر به این نتیجه رسیدید که در گذشته زندگی‌تان اشتباهاتی داشته‌اید به او ثابت کنید که قصد جبران دارید.

وقتی همسرتان به این ایمان برسد که شما از اشتباهات خود پشیمان هستید و تصمیم‌تان برای جبران جدی است، در حقیقت نور امیدی برای بازگشت به زندگی مشترک خود می‌بیند و شاید بپذیرد با شما صحبت کند. نکته آخر هم این‌که هر دو نفر شما با شرکت در جلسه حضوری با درمانگر خانواده، از راهنمایی اش بهره بگیرید و کمک بیشتری برای رفع مشکلات خود دریافت کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن