اجتماعی

یادداشت های یک پدر

یک دوربین کم داریم !

کد خبر : 45721

اگر کسی بگوید فلانی فلان کار تو اشتباه است آیاما قبول می کنیم؟ شاید ناراحت هم بشویم و بگوییم به کسی چه مربوط است ما چه طوری زندگی میکنیم.

نویسنده: محمدعلی تدینی راد :

صبح مشهد– ولی حق (حقیقت ) را بخواهیم به دیگران هم مربوط است که ما چطور باشیم.

نفع خوب بودن ما به خودمان و همه می رسد .کار خدای نکرده بد باشیم هم ضررش به خودمان و همه می خورد.

این که ما چقدر قبول داریم اشتباه کرده ایم یا نه یک حرف (مسئله )مهم است.

مشکل این است که ما خودمان حرکت و رفتارمان را نمیبینم. یک دوربین کم داریم .یعنی اگر یک دوربین باشد مثل دوربین مخفی و از کارهای ما فیلم بگیرد و بعد به ما نشان بدهد آن وقت می فهمیم کجای کارمان خوب و کجای کار اشتباه بوده است.

اگر عکس های قدیمی مان را هم نگاه کنیم حالا که پا به سن گذاشته ایم و تجربه بیشتری داریم بعضی جاها خنده مان می گیرد و شاید هم آرزو کنیم این عکس ها را کسی نبیند .

خب چند سال دیگر هم این اتفاق دوباره می‌افتد. یعنی ممکن است به فیلم یا عکسی که امروز گرفته ایم نگاه کنیم و خنده مان بگیرد .

در بعضی جاها (موارد) هم این قدر عکس های ما قشنگ هستند که به هیچ قیمتی حاضر نیستیم آن را تغییر بدهیم و عکس مان را قاب می گیریم وبه دیوار می زنیم. پس کار خوب خوب و کار ناپسند ناپسند است .

ما واقعاً یک دوربین لازم داریم تا درباره خودمان بتوانیم قضاوت کنیم چقدر خوب هستیم و چقدر باید ایراد های مان را ببینیم و خوب بشویم .

می توانیم مثل پوشیدن یک لباس که درباره رنگ و مدل و اندازه اش از دیگران نظر می خواهیم از خانواده و عزیز های مان نظر بخواهیم تا بتوانیم خوب تر باشیم.

این یادداشت پس از درگذشت مرحوم «محمدعلی تدینی راد» در شهریور ۱۴۰۰ برداشت شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن