اخبار مهم

کشف زمین خواری و رفع تصرف ۲۴۴ هکتار زمین زراعی به ارزش ۲۴۴ میلیارد ریال در شهرستان بینالود

کد خبر : 45684

رییس پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی گفت: ۲۴۴ هکتار زمین زراعی به ارزش ۲۴۴ میلیارد ریال ر شهرستان طرقبه و شاندیز (بینالود) طی هفته گذشته، در راستای مقابله با زمین‌خواری رفع تصرف شد.

به گزارش صبح مشهد، سرهنگ حسین جوانبخت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: به دنبال اطلاعات رسیده مبنی بر فعالیت یک شرکت در خصوص زمین‌خواری و انجام معاملات غیرقانونی اراضی زراعی و ملی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا شرکتی که با صدور مدارک غیر قانونی اقدام به خرید و فروش اراضی زراعی و ساخت و ساز غیرمجاز در جهت رونق کسب و کار خود در شهرستان بینالود می‌کرد، توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی شناسایی شد.

جوانبخت اضافه کرد: ماموران انتظامی در عملیاتی ضربتی ۲۴۴ هکتار زمین زراعی را در محدوده اراضی تصرفی و ملی در هفته گذشته رفع تصرف کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان رضوی با بیان اینکه یک نفر نماینده از شرکت موردنظر جهت بررسی موضوع به مراجع قضایی معرفی شد، افزود: پلیس تمام تلاش خود را برای جلوگیری از فعالیت افراد سودجو و زمین‌خواران به کار گرفته است.

بر اساس آمار دستگاههای خدماتی شمار ساکنان شهرستان طرقبه شاندیز (بینالود) حدود ۸۰ هزار نفر است که این تعداد در ۲ شهر طرقبه و شاندیز و ۴۰ روستای دارای دهیاری سکونت دارند، همچنین در مجموع ۱۵ آبادی طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری محسوب شده و ییلاقی و گردشگرپذیر هستند.

کشف پنج هزار لیتر عرقیات گیاهی تقلبی
رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی نیز از کشف پنج هزار لیتر عرقیات خوراکی گیاهی تقلبی و غیربهداشتی از یک انبار در مشهد خبر داد.

سرهنگ امید نودهی افزود: تیمهای پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان در عملیاتی هماهنگ با کارشناسان بهداشت و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در اقدامی غافلگیرانه انباری متشکل از عرقیات گیاهی را شناسایی و با دستور مراجع قضایی بازرسی کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن