پایتخت فرهنگ اسلامی

جوایز دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) اعلام شد

کد خبر : 45626

دبیر اجرایی دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع)، جزئیات جوایز پیش‌بینی شده برای تجلیل از آثار برگزیده این دوره جشنواره را تشریح کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، محسن هوشمند اظهارداشت: خرسندیم که برای دومین سال متوالی، جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) را به عنوان یک جشنواره تخصصی با موضوع فرهنگ و سیره رضوی برگزار می‌کنیم تا در این بستر، سطح کمی و کیفی آثار رسانه‌ای این حوزه تقویت شود و شاهد تولید آثاری بیشتر و بهتر برای ترویج معارف و آموزه‌های عالم آل محمد(ص) باشیم.

وی افزود: همه کسانی که آثاری را در راستای ترویج فرهنگ و معارف رضوی تولید و در جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) شرکت می‌کنند، اقدامی ارزشمند انجام داده‌اند که دارای اجر معنوی است و بدون تردید عنایت امام هشتم(ع) شامل حال همه آن‌ها خواهد شد، بر همین اساس باور ما این است که تمامی شرکت‌کنندگان در این جشنواره برنده و برگزیده هستند.

هوشمند با تاکید بر هدف‌گذاری جشنواره در خصوص ارتقای کیفی آثار، ادامه داد: بر این اساس با نگاه ارتقای کیفی جریان رسانه ای در خصوص سیره وجود مبارک امام رضا(ع)، فرایند داوری آثار با حضور جمعی از اساتید شاخص و برجسته حوزه رسانه انجام می‌شود و در نهایت به آثار برتر جوایزی تقدیم خواهد شد. هرچند که می‌دانیم این جوایز، به هیچ وجه با اجر معنوی تولید محتوای رسانه‌ای، به نیت خدمت رسانه‌ای به محضر حضرت رضا(ع) قابل قیاس نیست.

دبیر اجرایی جشنواره با تشریح جزئیات جوایز این دوره جشنواره گفت: در دومین جشنواره بین المللی رسانه‌ای امام رضا(ع)، به نفرات اول بخش‌های خبر، مصاحبه، گزارش، سرمقاله و یادداشت، حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی، پست فضای مجازی، عکس خبری، گرافیک، گزارش خبری رادیویی، گزارش خبری تلویزیونی و رساله‌ها و پایان‌ نامه‌های دانشجویی تندیس ویژه جشنواره، لوح تقدیر و همچنین مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال تقدیم می‌شود و به نفرات دوم و سوم علاوه بر لوح تقدیر به ترتیب مبالغ ۶۰ و ۴۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

وی همچنین به بخش‌های آثار نمایشی رادیویی و تلویزیونی، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، پویانمایی و موشن گرافی، مستند و نماهنگ و موسیقی تصویر اشاره و عنوان کرد: به نفرات اول این بخش‌ها تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۸۰ میلیون ریالی تعلق می‌گیرد و نفرات دوم و سوم علاوه بر لوح تقدیر به ترتیب هدایایی به مبلغ ۱۲۰ و ۸۰ میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

دبیر اجرایی جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) هم چنین در خصوص بخش بین الملل این جشنواره گفت: حوزه بین‌الملل به عنوان یک محور مجزا در دومین جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) پیش بینی و مقرر شد رقابت این حوزه در قالب‌های گزارش خبری، مستند، پویانمایی و موشن گرافیک، نماهنگ، برنامه رادیویی و تلویزیونی، رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشجویی، شبکه های اجتماعی و عکس صورت پذیرد.در هرکدام از این بخش‌ها به یک اثر برگزیده تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰۰۰ دلار هدیه نقدی تقدیم می‌شود.

هوشمند با اشاره به فرایند داوری جشنواره رسانه ای امام رضا (ع)، گفت: داوری آثار این جشنواره در دو مرحله توسط هیئت‌های انتخاب و هیئت‌های داوران انجام می‌شود و در نهایت برگزیدگان به تشخیص داوران شناسایی و معرفی خواهند شد. ضمنا اگر هیئت داوران در بخش‌های مختلف آثاری را شایسته تقدیر تشخیص دهند، به تناسب به این آثار لوح تقدیر و هدایای نقدی تعلق خواهد گرفت

.
وی افزود: هم چنین تمامی برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره جهت شرکت در اختتامیه که در مشهد مقدس برگزار می‎‌شود، زائر علی ابن موسی الرضا علیه السلام و میهمان مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی خواهند بود. اطلاعات بیشتر درباره نحوه ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره و معیارها و شاخص‌های ارزیابی، در سایت mediafest.razavi.ir ارائه شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن