اخبار مهم

رییس کل دادگستری خراسان رضوی

انتشار هرگونه اخبار غیرموثق در خصوص حادثه تروریستی حرم رضوی پیگرد قانونی دارد

کد خبر : 45584

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: انتشار هرگونه اخبار غیرموثق در خصوص حادثه تروریستی حرم رضوی که موجب ایجاد نگرانی در بین شهروندان و تشویش اذهان عمومی شود، پیگیرد قانونی خواهد داشت.

صبح مشهد– دادگستری خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از غلامعلی صادقی گزارش داد: اقدامات قضایی بلافاصله بعد از حادثه ناگوار حرم رضوی و حمله به سه روحانی با صدور دستورات لازم و حضور بازپرس ویژه در صحنه آغاز و با تشکیل جلسات متعدد کارشناسی ادامه یافت.

وی خاطر نشان کرد: بلافاصله پس از این حادثه شورای تأمین استان تشکیل و کارگروه ویژه‌ای مسوول بررسی ابعاد مختلف ماجرا شد، تحقیقات کامل قضایی و امنیتی نیز صورت گرفت که تمام ادله، قراین و شواهد موجود مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به تحقیقات مفصل انجام شده از متهم اصلی گفت: تحقیقات تکمیلی نیز از افراد مظنون در این ماجرا صورت گرفته و نتیجه این تحقیقات روشن می کند که متهم اصلی تحت تأثیر عقاید و جریانات تکفیری قرار داشته است.

صادقی افزود: پرونده پس از تکمیل تحقیقات و با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب به عنوان مرجع صالح ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار نادرست به ویژه در فضای مجازی گفت: به شهروندان اطمینان خاطر می دهیم که این حادثه با دقت و سرعت در حال رسیدگی است و از مردم می‌خواهیم به برخی شایعات و اخبار ناصحیح منتشر شده در فضای مجازی توجه نکرده و اخبار صحیح را از مراجع رسمی پیگیری کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن