ورزشی

مجید ولی پور رییس هیات بسکتبال خراسان رضوی مطرح کرد:

رشد بسکتبال استان با توجه به شهرستان ها امکان پذیر خواهد شد/ بهترین راه استعدادیابی مسابقات است

کد خبر : 45518

رییس هیات بسکتبال خراسان رضوی گفت: در سال قبل با توجه به اینکه محدودیت های کرونا کمتر شد به تبع فعالیت های ما هم بیشتر شد، مهم ترین هدف ما حضور تیم ها در سطح لیگ های کشور بود که توانستیم تیم های زیاد و با کیفیت بالا را به لیگ ها برسانیم.

مصاحبه: سید محمد محمدی

به گزارش صبح مشهد، مجید ولی پور پنج شنبه شب و در حاشیه دو مسابقه جذاب آویژه صنعت مشهد و بانی نو تهران در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ما ۱۲ تیم بانوان و اقایان در لیگ برتر تا لیگ دوم داشتیم. و تیم های لیگ یک ما توانسته اند به رده های بالاتر صعود کنند و دو تیم در مرحله پلی اف اقایان و دو تیم در پلی اف بانوان داریم و در لیگ دو هم ۴ تیم حضور دارند.

وی افزود: ما سعی کرده ایم که از شهرستان ها هم در لیگ های دو شرکت بدهیم و در سال بعد این کار تقویت خواهد شد. و باید در هر منطقه ای از استان تیم داشته باشیم‌.

رییس هیات بسکتبال خراسان رضوی ادامه داد: اگر ما بخواهیم بسکتبال استان را رشد دهیم باید به شهرستان ها توجه کنیم، البته من متاسفم که در بعضی از شهرستان های بزرگ ما اصلا فعالیت بسکتبالی وجود ندارد.

ولی پور گفت: امسال استقبال در شهرستان ها بسیار خوب بوده است ، ما هیات هایی را تشکیل داده ایم و در آینده تیم هایی از این شهرستان ها تشکیل خواهد شد. تیم های شهرستان ها باید در دو رده سنی در مسابقات ما شرکت کنند و این را پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما در هر دو زمینه باید فعالیت داشته باشیم افزود: وقتی کمیت بالا می رود ، استعداد های جدیدی هم پیدا خواهند شد. یکی از برنامه هایی که قرار شده است انجام بدهم این است که فراخوانی به مربیان تحویل بهم تا آنها بتوانند برنامه توسعه بسکتبال را در اختیار ما قرار دهند.

ولی پور ادامه داد: بهترین راه استعدادیابی، مسابقات است، اگر مسابقات بیشتر شود انگیزه برای تیم ها و بازیکنان و مربیان هم بیشتر می شود.

رییس هیات بسکتبال خراسان رضوی گفت: لیگ بزرگسالان در بعد از ماه رمضان شروع خواهد شد و لیگ نوجوانان اکنون در حال اجرا است. امسال ما غیر از لیگ جوانان سایر لیگ ها را در سطح شهر مشهد در ابتدا برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: اولین برنامه ی ما افزایش تعداد مسابقات است و در طی ان افزایش کیفیت مربیان و بازیکنان جزو برنامه های ما است. پارسال در رده بانوان در کشور ما قهرمان شدیم و در رده اقایان جزو ۴ تیم هستیم و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد قهرمان خواهیم شد.

ولی پور با اشاره به اینکه مشکل اسپانسر ، مشکل اصلی ورزش استان ما است، ادامه داد: این مشکل باید در سطح شورای عالی ورزش استان حل شود. در حال حاضر برخی هزینه صرف کارهایی می شود که متاسفانه ان بازخورد اصلی را در ورزش استان ما ندارد و باید این هزینه ها کنترل بشوند.

وی افزود: اگر از هیات ها در تصمیم های خود نظر بخواهند شاید ما بتوانیم به ورزش استان کمک کنیم. اگر به کارشناسان و خانواده بسکتبال توجه بیشتری کنند به نفع همگان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن