استانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ابوذر گفت: ابوذر، فرصتی برای همگرایی با رویکرد انقلابی و جهادی است

کد خبر : 18275

محسن نصر پور، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ابوذر اولویت های این جشنواره را در یادداشتی تشریح کرد.

به گزارش صبح مشهد در این یادداشت آمده است، جشنواره رسانه ای ابوذر باید به یک جشنواره رسانه ای تخصصی ارتقا پیدا کند و با پیشرفت روز افزون بتواند بستر رسانه ای انقلابی و رویدادی ارزشی، اثربخش و برجسته فراهم سازد.

این بستر ارزشمند می تواند اهداف مهمی از جمله معرفی و ارائه تولیدات رسانه ای فاخر، تبادل تجربیات متخصصان و صاحب نظران این حوزه، معرفی چهره های موفق و توانمند و قدردانی از آن ها و ایجاد رقابت بین اصحاب رسانه به ویژه نیروهای انقلاب اسلامی را محقق سازد.

ابتکارات جدید جشنواره ابوذر در توجه به نشریات دانشجویی و رسانه های اجتماعی یک گام به جلو بوده است. نقش و جایگاه رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی در هدایت و مدیریت جامعه و افکار عمومی قابل توجه می باشد. امروزه شاهدیم که ظهور و فعالیت رسانه های نوین (همسو با نظام سلطه) در راستای تهاجم و جنگ نرم همه جانبه نظام سلطه علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با هدف تغییر باورهای مردم و تضعیف ارزش های انقلابی برجسته است. از همین رو ضرورت دارد این بسترهای رسانه ای و اطلاع رسان و فرهنگ ساز که می تواند در موج آفرینی و جریان سازی برای حفظ ارزش ها و اهداف انقلابی در جامعه نقش آفرینی کند، نیز مورد توجه جشنواره قرار گیرد.

از طرفی توجه به نشریات دانشجویی به عنوان ابزاری انعکاس دهنده نظرات و تفکرات بخشی از جامعه نخبگانی می تواند در جذب و نقش آفرینی هر چه بیشتر این جامعه نخبگانی در شرایط حال و آینده جامعه جهت تحقق اهداف ارزشی و انقلابی مهم باشد.

این جشنواره با توجه به اولویت و اهمیت بزرگداشت چهلمین سالگشت پیروزی و استمرار انقلاب شکوهمند اسلامی، می بایست در این مسیر برجسته باشد و با این رویکرد به عنوان محور جلب توجه رسانه های مختلف در استان، فعالیت نماید. در این راستا توجه و پرداخت و برجسته بودن مولفه هایی که به آن اشاره می شود در برگزاری این جشنواره مهم می باشد. برجسته نمودن وجود رهبری دینی هوشمند و آگاه و مقتدر و ضرورت داشتن بصیرت و شناخت فرصت ها و تهدیدهای پیش روی انقلاب اسلامی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی، انعکاس جاری و ساری بودن تفکر دینی و ارزشی در بین اکثریت جامعه و حساسیت و تعصب ملی مردم نسبت به نظام و انقلاب و ارزش ها و در صحنه بودن مردم در برهه های مختلف، وجود روحیه از خود گذشتگی و جانفشانی مردمی برای نظام و انقلاب، استقلال همه جانبه انقلاب اسلامی و پیشرفت و توسعه در بخش های مهمی همچون هسته ای، دفاعی، نانو و سلول های بنیادی و مواردی دیگر که بدیهی است آسیب شناسی مشکلات کشور و مردم و به ویژه آسیب های اجتماعی و فرهنگی و توجه و ارائه راهکار با برجسته نمودن نقش مردم ناظر به توانمندی های داخلی و از طرفی پاسخگویی و اقدام جهادی مجموعه مدیریتی کشور، بسیار مهم است.

جشنواره رسانه ای ابوذر سعی می کند تا با نوآوری و خلاقیت در برگزاری جشنواره تخصصی و حرفه ای در حوزه رسانه ها و مطبوعات و به نمایش گزاردن شیوه های نوین و جذاب، نسبت به جذب حداکثری اصحاب رسانه و کسب اعتماد هر چه بیشتر رسانه ها، با هدف همگرایی و تعامل هر چه بیشتر، با رویکرد ارزشی و انقلابی و جهادی، نگاه آنان را نسبت به جایگاه و نقش انقلاب شکوهمند اسلامی و جایگاه مردم، هر چه بیشتر ارتقاء داده و از طرفی انگیزه حداکثری را نسبت به رفع آسیب ها و مشکلات مردم و جامعه در آن ها ایجاد نماید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن