اقتصادی

استاندار: تحقق رشد اقتصادی خراسان رضوی نیازمند ۱۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است

کد خبر : 45258

استاندار خراسان رضوی گفت: برای تحقق رشد اقتصادی ۷.۲ درصدی استان، به ۱۷۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

به گزارش صبح مشهد، یعقوبعلی نظری شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری خراسان رضوی که با حضور رییس جمهور آیت الله سید ابراهیم رییسی برگزار شد افزود: در قرارگاه اقتصادی استان محل تامین منابع تعیین شده است به عنوان نمونه ۵۵ هزار میلیارد تومان بانکها و ۶۰ هزار میلیارد تومان را بخش خصوص تامین خواهند کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود با توجه به شعار سال، شهرکهای تخصصی مبتنی بر فناوریهای دانش بنیان مانند شهرک معدن و مسکن تشکیل شود، مسکن سازی با روشهای سنتی  به مدت ۲ سال طول می کشد از این رو به فناوریهای دانش بنیان در این بخش نیازمندیم.

استاندار خراسان رضوی به ایجاد منطقه ویژه انرژی بادی و خورشیدی در جنوب استان اشاره کرد و گفت: ریزگردهای سرخس از مسائل و مشکلات جدی ماست و از طرفی نیازمند تشکیل مرکز فوریتهای زائر برای ارایه خدمات سفر بدون مشکل به زائران هستیم.

نظری افزود: مدیر اگر نتواند با خیال راحت تصمیم بگیرد از شان مدیریتی ساقط می شود از این رو اگر ظرفیت اختیارات معین شود کار مدیریت تقویت و سرعت  می گیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: تامین زیرساختهای لازم استان و تکمیل طرحهای نیمه تمام آن موضوعی جدی است که در دستور کار مسوولان خراسان رضوی قرار دارد.

نظری به مزیتهای استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: زیارت حضرت رضا(ع)  و وجود زائر، مزیت اصلی استان است که بر سایر بخشها نیز تاثیر دارد و از نگاه  اقتصادی موضوع اقتصاد زائر بسیار مورد توجه است همچنین نیروی انسانی کارآمد نخبه دانشگاهی از دیگر مزیتهای استان خراسان رضوی است.

وی به سابقه تاریخی دامداری استان خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: برای استفاده از این مزیت نه با اتکای بر مرتع، بلکه با اتکای به وضعیت اقتصادی بومی استان باید اقدام کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: انرژی مبتنی بر باد و خورشید مزیت مهم دیگر این استان است و انرژی باد استان ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت دارد اما از آن استفاده نمی شود همچنین مزیت مرز برای صادرات به پنج کشور آسیای مرکزی، می تواند گشایش اقتصادی خوبی در استان ایجاد کند.

نظری افزود: مهمترین مساله ما در خراسان رضوی سرمایه گریزی بود که اکنون متوقف شده است، البته ۹۵ درصد سرمایه ها مربوط به بخش خصوصی بود اما برای سرمایه گذاری هم اکنون بارقه هایی شکل گرفته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: مشکلات اقتصادی امروز کشور را نمی توان با ستادها و تشکیلات کنونی رسیدگی کرد بلکه بنا به فرمایش رهبر انقلاب به قرارگاه و کار جهادی نیاز است و در همین راستا قرارگاه پشتیبانی اقتصادی مشترک بخش خصوص و دولتی را در استان تشکیل داده ایم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. مهندس مهدی ظفریاری میگوید تحلیل آینده بازار مسکن و اجاره در ایران
    امروز قیمت املاک هرسال درایران چند برابر میشود یکی از دلایل اصلی کاهش ارزش ریال است که مثل یخ اس که باعث شده اختلاف ارزش قیمت یک خانه در کشورهای همسایه با کشور ایراین بین ۱۸ تا ۲۷ برابر و بیشتر باشد که در نهایت این شده که مردم کشورهای همسایه یک شبه راه صد سال را طی کنند و برای خود پادشاهی مکنند و یک شب از قشر متوسط به قشر ثروتمند تبدیل شوند، یعنی مهاجران و اتباع خارجی خانه خود را میفروشد و با سرمایه دلار طلا و جواهرات قیمتی و.. به ایران میایند و اول از همه برای درخواست اقامت میدهند حالا اگر ۷ مد هم که بشود و بعد ۱۰ خانه خوب ۲و۳ تا مغازه در بهتر جا و ۲ تا ماشین یک و یک کار راحت ، خوب اگر حوصله داشته باشد راه می اندازد( بعضی هاشون هم وارد بازاهاهی دلالی مسکن خودرو مواد غذایی و.. میشوند و تا اخر عمر خود ثروتمند زندگی میکند، جالب اینکه اگر فرزند داشته باشد میزارد درس بخونند و مدرک بگیرند و بعد انها میفرسد بروند در سوئد و کانادا و کشور هاری اروپایی کار و زندگی کنند ، در نهایت تمام موارد فوق باعث شده شهرهای بزرگ و مهاجر پذیر ایران از جمله مشهد و تهران و… این رشد و جهش قیمتی چند برابرمسکن و اجاره اتفاق بیوفتد (وقتی تقاضا زیاد است هر کالای، خانه به کسی میرسد که بیشترین پول می دهد)، یعنی درمنطقه پایین شهر این رشد قیمتی دو برابر ۱۰۰ درصد و بیشتر و در منطقه مرفه نشین وبالای شهر از ۱۰۰ تا ۳۰۰ و بشتر چون همیشه ارزش افزوده و سود سرمایه گذاری در منطقه بالی شهر چند برابر است در نتیجه تقاضا خرید و ساخت سازه و سرمایه گذاری بیشتر است.
    انچه نظر بنده میباشد ، از اتفاقات امروز بازار مسکن ۱۴۰۱ برای آینده مسکن مشهد پیش بینی کرد، اینکه وضعیت بازار با همین جهش قیمتی ۲و ۳ برابر هرسال افزایش دارد حتی اجاره و…، مگر اینکه قانون و برخوردی و تصمیمی برای خرید املاک توسط مهاجران شود که دو اتفاق ممکن است بیفتد،:
    ۱- اینکه طبق قانون قبلی کشور خرید ،فروش ممنوع بوده ولی ضمانت اجرایی و برخورد های شدیدتر و بیشتر شود که در نهایت باعث فرار سرمایه خارجی و دلارها و سایر ارزهای خارجی و کاهش قیمت و افت یک باره بازار مسکن وخودر،سایر و. … میشود ( یعنی قیمت مسکن ثابت و حتی بسیار ارزان میشود) احتمال اتفاق این مورد ۳۰ درصد است.
    ۲- ولی ۷۰ درصد ممکن است قانونی جدید تصویب شود جهت راحتی و قانونی شدن خرید املاک در ایران برای افراد خارجی و تشویق به خرید و سرمایه گذاری که با این کار ایران درهای اقتصاد املاک و مسکن رو برای کشورهای دیگر باز میکند و باعث ورود دلارها و سایر ارزها به کشور میشود درنهایت در بازده کوتاه مدت قیمت املاک به یک باره تا نصف اختلاف قیمت نصف ۱۸ و نصف ۲۷ برابر افزایش پیدا میکند و در بلند مدت قیمت املاک و مسکن به همون قیمت جهانی و در سایرکشورها میرسد، ولی این وسط بسیار مردم و خانواده ایرانی متحمل فشار اقتصادی زیادی میشود، یعنی گرانی و جهش قیمت مسکن واجاره طی این سالها اتفاق میوفتد و…( هر کس خانه و مسکن خودش بفرشد محال است که بتواند مثل همون با همون قیمت بخرد و تنها املاک که مجبور به فروش هستند به فروش میرسد و..) در انتهای بعد این اتفاقات بازار مسکن ایران متعادل میشود ولی این نکته مهم که دست مزدها هم در این دوران حتما از ریال به دستمزد های دلار جهانی تبدیل میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن