اخبار مهم

صحنه شهادت افسر یگان ویژه بازسازی شد

کد خبر : 44958

عامل شهادت افسر یگان ویژه مشهد، صبح روز گذشته در حضور مقام قضایی به تشریح جزئیات این جنایت تلخ پرداخت و صحنه شهادت این افسر مظلوم انتظامی را بازسازی کرد.

به گزارش صبح مشهد، متهم ۳۲ ساله این پرونده که به پارکینگ جمعه بازار شهید شوشتری هدایت شده بود، با اشاره قاضی ویژه قتل عمد مشهد مقابل دوربین قوه قضاییه ایستاد تا همه ابعاد این جنایت را بازگو کند.

در این هنگام قاضی دکتر صادق صفری با تفهیم مواد قانونی از وی خواست مواظب اظهارات خود باشد و حقیقت ماجرا را بیان کند چرا که این اظهارات و اعترافات در مراحل بعدی دادرسی مورد استنادات قضایی قرار می گیرد. گزارش خراسان حاکی است: پس از ارشاد و نصیحت های مقام قضایی ، داریوش رحیمی (متهم پرونده) با معرفی کامل خود گفت: در ماه های اخیر و به دلیل افزایش مقدار مصرف مواد مخدر، سرقت های بیشتری انجام می دادم و موتورسیکلت های سرقتی را نیز اوراق می کردم و قطعات آن را به فروش می رساندم.

روز حادثه (ششم اسفند) نیز برای سرقت موتورسیکلت از شهرک شهید باهنر (محل سکونت قاتل) به جمعه بازار آمدم تا موتورسیکلتی را برای سرقت پیدا کنم. این درحالی بود که یک قبضه چاقوی دسته سیاه یک دم را نیز لای کمربندم پنهان کرده بودم ولی زمانی که درون موتورسیکلت‌های پارک شده در جست وجوی موتوری بودم که به راحتی بتوانم آن را سرقت کنم، ناگهان افسر نیروی انتظامی دستم را گرفت و درحالی که نصیحتم می‌کرد، مرا از لابه لای موتورسیکلت ها بیرون کشید و گفت که جیب هایم را خالی کنم!

من هم استرس داشتم و نمی خواستم چاقوی لای کمربندم را ببیند، خیلی ترسیده بودم که در همین حال آن افسر انتظامی دست چپش را به سمت کمرش برد و من احساس کردم قصد دارد دست بندهای پلیسی را بیرون بیاورد و مرا دستگیر کند. به این دلیل چاقو را با سرعت از کمرم درآوردم و ضربه ای به ران او زدم که رهایم کند اما او فریاد زد و همچنان دستم را گرفته بود که دوباره چاقوی خون آلود را از پایش بیرون کشیدم و ضربه ای به شانه اش زدم. زمانی که دستم را رها کرد با سرعت دویدم و با همان چاقوی خون آلود، موتورسوار نوجوانی را تهدید کردم که مرا از آن مکان دور کند و …

گزارش خراسان حاکی است: در بازسازی صحنه شهادت افسر یگان ویژه مشهد که سرهنگ سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) نیز حضور داشت، متهم با دستور قاضی صفری چاقویی را به دست گرفت و چگونگی به شهادت رساندن افسر انتظامی را با جزئیات بیان کرد و سپس کارآگاه منفرد (افسر پرونده) خلاصه ای از اعترافات متهم در مراحل بازجویی و همچنین چگونگی دستگیری ضارب ۳۲ ساله در یکی از روستاهای مرزی سرخس را مقابل دوربین قوه قضاییه شرح داد.

بنابراین گزارش، پس از اعترافات صریح عامل شهادت ستوان دوم «احسان پای خسته» درمحل وقوع جنایت، وی با صدور قرار قانونی از سوی قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، روانه زندان شد تا این پرونده هرچه سریع تر دیگر مراحل دادرسی را طی کند. شایان ذکر است تعداد زیادی از شهروندان در تماس با گروه حوادث روزنامه خراسان ، خواستار اجرای سریع عدالت درباره این گونه مجرمان هستند که «امنیت عمومی» مردم را هدف گرفته اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن