زندگی

هیچ‌فردی به‌ دلیل اذیت‌کردن من عذاب‌وجدان نمی‌گیرد!

کد خبر : 44953

من در خانه‌ای زندگی می‌کنم که اگر صبح تا شب، هزاران کار خوب انجام بدهم، هیچ واکنش و تعریفی از بقیه نمی‌بینم. به عنوان یک‌دختر، هیچ‌وقت اهل هیچ چیزی نبودم و با این که ۳۰ سال دارم، دست از پا خطا نکردم، جالب این که هیچ‌فردی به‌خاطر اذیت‌کردن من عذاب‌وجدان نمی‌گیرد. زندگی‌ام هم خیلی یکنواخت است. چه کنم؟

نویسنده : احترام اسماعیل‌زاده| روان‌شناس

صبح مشهد– مخاطب‌گرامی، به نظر می‌رسد مسائلی که اتفاق افتاده روی رابطه شما و خانواده‌تان تاثیرگذاشته و بازخوردهای منفی خانواده برای شما اذیت‌کننده شده است. کاش درباره شرایط خودتان بیشتر توضیح می‌دادید، این‌که هم اکنون مشغول چه کاری هستید و برای خودتان و آینده تان چه‌کارهایی انجام می‌دهید و چه هدف‌هایی برای آینده دارید؟ با این حال، در ادامه چند توصیه به شما دارم.

بخشی از وقت‌تان را صرف خودتان کنید
به نظر می‌رسد شما تمام وقت خود را با خانواده می‌گذرانید و این چالش بین شما و اعضای‌خانواده را بیشتر می‌کند. در صورتی که اگر یک زمان‌هایی را برای پیگیری اهداف شخصی خود بگذارید، بخش‌هایی از این چالش‌ها حل می‌شود. مثلا در کلاس‌های متفرقه ثبت‌نام کنید، به ادامه تحصیل یا به پیدا کردن یک شغل فکر کنید. یعنی به جای این‌که همه وقت خود را در خانه بگذرانید و بعد توقع داشته باشید که آن‌ها از شما بابت زحمات‌تان تشکر کنند، یک بخشی از وقت‌تان را صرف خودتان و علایق‌تان کنید.

احساس‌تان را به اعضای‌خانواده بگویید
در یک فرصت مناسب با اعضای خانواده‌تان به صورت دسته جمعی یا تکی(بنابر صلاحدید خودتان بر اساس شرایط خانواده‌تان) صحبت و احساس خود را بیان کنید. سپس ببینید چقدر پذیرش این موضوع را دارند و از آن‌ها بخواهید که شرایط شما را درک کنند و همکاری بیشتری با شما داشته باشند.

چند پیشنهاد برای تنوع‌دادن به زندگی‌تان
در پیامک‌تان گفته‌اید زندگی‌ام خیلی یکنواخت است. چند پیشنهاد به شما دارم تا برنامه زندگی‌تان را طوری تنظیم کنید که تنوع بیشتری به آن بدهید.

در دانشگاه ادامه تحصیل دهید

در دانشگاه با آدم‌های جدید آشنا خواهید شد و مدام با کسانی سر و کار خواهید داشت که دغدغه‌های علمی‌شان می‌تواند بر آینده شغلی شما تاثیرگذار باشد.

سریال علمی‌تخیلی ببینید

این قبیل فیلم‌ها علاوه بر این‌که شما را سرگرم می‌کند، باعث می‌شوند زمانی را در دنیای قصه‌های تخیلی به دور از مشغله‌های ذهنی سپری کنید.

دوست صمیمی داشته باشید

همه‌ ما در زندگی دست کم به دو یا سه دوست صمیمی نیاز داریم. چه بهتر که تعداد زیادتری دوست خوب داشته‌باشیم اما شاید یک دوست صمیمی هم بتواند به تنهایی دنیای‌مان را چنان تغییر دهد که از داشتن دوستان متعدد بی‌‌نیاز شویم.

قصه، داستان، شعر یا دلنوشته بنویسید

توصیه می‌شود تا وقتی جوان هستید و ذهن خلاق دارید، حداقل یک بار نویسندگی را تجربه کنید. نوشتن قصه، شعر یا دلنوشته و… نه تنها یک فعالیت سرگرم‌کننده است بلکه مهارت‌های نگارشی‌تان را هم پرورش خواهد داد.

سفر بروید

آدم‌هایی که زیاد سفر می‌کنند، کوله باری از تجربه هستند. این افراد چون شیوه‌های مختلف زندگی کردن مردمان مختلف دیگر را دیده‌اند، ذهن‌شان بازتر است و راحت‌تر می‌توانند خودشان را با شرایط مختلف وفق دهند.

نکته آخر
این کارهایی که پیشنهاد شد، می‌تواند شما را مشغول و زندگی‌تان را هدفمند کند. با این حال و در صورت نیاز از یک مشاور هم کمک بگیرید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن