دانش و فناوریشهری

تمایل کشورهای حوزه آسیای مرکزی برای عقد قرارداد همکاری پیرامون موضوعات فناوری با مشهد

کد خبر : 44927

معاون اداری و مالی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: مشهد جز سه شهر هوشمند خاورمیانه و اولین شهر هوشمند کشور بر اساس ارزیابی‌های سازمان ITU در آستانه سال ۲۰۲۲ قرارگرفته است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، “عارف عباسی” درباره دستاوردهای حضور در تاجیکستان، اظهار کرد: در جلساتی که با معاون وزیر صنعت تاجیکستان و مسئولین مرکز شهر هوشمند دوشنبه برگزار کردیم در خصوص صدور خدمات فنی و مهندسی برای احداث کارخانه نوآوری تحت عنوان آی‌.تی‌.پارک و مشارکت در ساخت دیتاسنتر به توافقات ضمنی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: در خصوص ساماندهی دکل‌های مخابراتی، سامانه حمل‌ونقل، اجرای سیستم هوشمند جمع‌آوری زباله و پارکینگ‌های هوشمند از دیگر مذاکراتی انجام‌شده و تمامی این موارد به این دلیل است که مشهد به عنوان کلانشهر پیشرو در حوزه هوشمند‌سازی و دارای تجربه در اقتصاد IT، جزء سه شهر هوشمند خاورمیانه و اولین شهر هوشمند کشور بر اساس ارزیابی‌های سازمان ITU در آستانه سال ۲۰۲۲ قرارگرفته است لذا آنان ابراز تمایل کردند تا در این رابطه باهم همکاری کنیم.

معاون اداری و مالی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: پیشنهاد‌های اولیه ردوبدل شده و همچنان از طریق ویدیو کنفرانس با طرف تاجیکستان در حال تبادل اطلاعات هستیم، از سویی دیگر منتظر نتیجه دیدارهای شهردار مشهد در اجلاس شهرداران آسیا که طی هفته جاری برگزار می‌شود، هستیم.

عباسی اظهار کرد: تمامی توافقات مربوط به سفر تاجیکستان با تاکیدات شهردار مشهد به دلایل اشتراکاتی نظیر همزبانی است اما امیدوارم در ادامه با کشورهای دیگر در این راستا نیز تفاهم‌نامه امضا کنیم، این مسئله در راستای عمل به شعار مشهد جهان شهر برکت و کرامت نیز خواهد بود.

وی گفت: در تاجیکستان مرکزی به نام smartcity در شهر دوشنبه وجود دارد که دارای اهداف و پیشرفت‌های مناسبی است و به همکاری با شهرداری مشهد تمایل جدی نشان داده‌اند.

معاون مالی اداری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: پیرامون آموزش مباحث شهر هوشمند همچون توافقنامه‌هایی سازمان با دانشگاه‌های مطرح کشور برای برگزاری دوره های شهر هوشمند منعقد کرده و با مسئولین مرکز شهر هوشمند در تاجیکستان مذاکره شد تا انتقال تجربیات در قالب برنامه ای آموزشی نیز پیگیری شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن